جو بایدن: احساس ورزشکاران را درک می‌کنم/ برگزاری المپیک باید براساس علم باشد

رئیس جمهوری آمریکا گفت: من احساس ورزشکاران را درک می‌کنم اما برگزاری المپیک باید بر اساس علم باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی رادیویی اعلام کرد اتخاذ هر تصمیمی درباره برگزاری بازیهای المپیک توکیو که به دلیل ویروس همه گیر کرونا یک سال به تعویق افتاده، باید بر اساس علم باشد.

بایدن در این باره گفت: من با نخست وزیر ژاپن صحبت کرده‌ام، او بسیار تلاش می‌کند تا در موقعیتی باشد که بتواند بازی‌ها را با خیال راحت برگزار کند. من فکر می‌کنم برگزاری بازی‌ها باید بر اساس علم باشد.

با وجود شیوع ویروس کرونا و احتمال عدم حضور تماشاگران در بازی‌های توکیو، مقامات ژاپنی در تلاش هستند این بازی‌ها را طبق برنامه مرداد سال آینده برگزار کنند.

بایدن ابراز امیدواری کرد این بازی‌ها بیشتر به خاطر ورزشکارانی که سخت تمرین کرده‌اند، برگزار شود.

بایدن که در ژانویه کار خود را آغاز کرده، گفت که از اینکه فکر کند این ورزشکاران توانایی رقابت ندارند متنفر است.

وی عنوان کرد: همه المپیک ها را تصور کنید که ورزشکاران ۴ سال ۴ چهار سال برای یک شلیک کار می‌کنند و ناگهان این فرصت از دست می‌رود.

رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: این ورزشکاران افرادی هستند که من چنین دردی را برای آنها احساس می‌کنم اما ما باید این کار را براساس علم انجام دهیم. ما یک دولت علمی محور هستیم، امیدوارم که بتوانیم بازی کنیم و این امکان وجود داشته باشد اما باید دید.

بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد این بازی ها تابستان سال آینده برگزار خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید