پیشکسوت پرسپولیس در گفت و گو با جی پلاس؛

امامی فر: یحیی باید تیمش را از طریق لیگ، برای قهرمانی در آسیا آماده کند/ پرسپولیس با این بازیکنان مدعی اصلی قهرمانی ایران است

یک کارشناس فوتبال معتقد است سرمربی پرسپولیس باید تیمش را از طریق لیگ برتر برای حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا آماده کند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ دیدار افتتاحیه بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران جمعه 16 آبان میان تیم‌ های پرسپولیس و سایپا در ورزشگاه دستگردی برگزار شد که تلاش دو تیم در یک بازی زیبا گلی در بر نداشت. با توجه به وضعیت فوتبال ایران و افت فنی تیم‌ ها در هفته‌ های نخست، هر دو تیم عملکرد فنی خوبی از خود نشان دادند و بازی شباهتی به فوتبال ایران نداشت!

اگر چه آن طور که انتظار می رفت بازی گلی نداشت که این موضوع به علت درخشش محمدحسین اکبرمنادی و حامد لک در درون دروازه سایپا و پرسپولیس بود و در عوض مهاجمان هر دو تیم در گلزنی ناکام بودند.

کسب یک امتیاز از این بازی همانقدر که برای سایپا خوشایند بودند، به مذاق سرخپوشان خوش نیامد و باعث نگرانی‌ هایی در این تیم شده است. مهم ترین مشکل پرسپولیس در این دیدار که خیلی به چشم آمد، ناکامی در گلزنی بود. مهاجم هدف پرسپولیس، مهدی عبدی چند بار در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما هر بار، اکبر منادی مانع از گلزنی او شد یا ضربات نه چندان دقیق عبدی به بار ننشست تا برخی از کارشناسان و هواداران بر روی خرید یک مهاجم گلزنی تاکید کنند.

اخراج کمال کامیابی نیا هم از زمانی که او با کارت زرد نخست جریمه شد، هواداران را نگران کرده بود که به درستی به واقعیت هم پیوست. هافبک دفاعی خشن پرسپولیس که در گذشته هم بارها اخراج شده، در موقعیتی که ضرورتی بر انجام خطا نداشت، مدافع سایپا را زد و با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد و پرسپولیس دقایق پایانی را با 10 نفر دنبال کرد.

علیرضا امامی فر، بازیکن سابق پرسپولیس و کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ با اشاره به کیفیت فنی بازی افتتاحیه لیگ برتر اظهار کرد: به اعتقاد من این بازی از ارزش های فنی بالایی برخوردار بود. ما این کیفیت را در هفته های میانی لیگ که هر دو تیم آماده هستند، شاهد هستیم. بازی سرعت بالایی داشت و هر دو تیم برای گلزنی برنامه داشتند. تیم ابراهیم صادقی نسبت به فصل قبل بهتر شده و مقابل پرسپولیس برنامه خوبی را پیاده کرد و در دقایقی از بازی توپ و میدان را در اختیار داشت. به نظرم فارغ از نتیجه، بازی خوبی را شاهد بودیم.

او با اشاره به ناکامی پرسپولیس در گلزنی گفت: با توجه به مشکلات اخیر پرسپولیس و محرومیت آل کثیر، پرسپولیس در بخش تهاجمی بد نبود. نمی گویم عالی بود اما بد عملکرد نکرد. چندین موقعیت خوب را خلق کرد و اگر بازیکنان دقت می کردند و دروازه بان سایپا هم خوب نبود، شاید سه امتیاز این بازی به حساب پرسپولیس واریز می شد. کما اینکه در فصل گذشته یکی از رمزهای موفقیت پرسپولیس بردهای اقتصادی و یک بر صفر بوده که در این بازی تکرار نشد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره عملکرد مهدی عبدی در خط حمله نیز تصریح کرد: خیلی به آینده این بازیکن امیدوارم. به نظرم او می تواند راه طارمی و علیپور را برود و در این تیم تبدیل به ستاره شود ولی اینکه در این مقطع سنی از او انتظار داشته باشیم همیشه بی نقص ظاهر شود اشتباه است. فکر می کنم سال گذشته هم علی علیپور تا مدت ها در گلزنی ناکام بود و در اواخر فصل گل های خود را به ثمر رساند. منتهی به خاطر اینکه عبدی جوان است، پرسپولیسی ها دنبال مهاجم جدید هستند. کما اینکه الان مهاجمی هم نمانده و پرسپولیس عملا انتخاب زیادی ندارد.

امامی‌ فر با بیان اینکه کادرفنی پرسپولیس در انتخاب گزینه مناسب برای خط حمله دقت کنند، اظهار کرد: یحیی گل محمدی و دستیارانش بسیار باتجربه هستند و می دانند چه چیزی به صلاح تیمشان است اما تجربه خرید استوکس و اوساگونا به من می گوید که باید در خرید بازیکن دقت کنند که این تجربه تکرار نشود. اگر فرصتی که به اوساگونا در فصل قبل داده شد، در اختیار عبدی قرار می گرفت او الان تجربه بیشتری داشت. 

این کارشناس فوتبال درباره عملکرد خط هافبک پرسپولیس گفت: برخلاف لیگ قهرمانان آسیا، یحیی در این بازی سرلک را روی نیمکت گذاشت و فرصت در اختیار کامیابی نیا و نوراللهی قرار گرفت. در مقابل آن ها هم بشار رسن و در کناره ها وحید امیری و همینطور پهلوان حضور داشتند. به نظرم ترکیب تیم خوب بود و سرلک و عالیشاه هم به موقع اضافه شدند. در بازی های آینده سیامک نعمتی هم در دسترس است و می توانند تیم را برای حضور در فینال آسیا آماده کنند. مطمئنا پرسپولس در این فصل هم مدعی اصلی قهرمانی خواهد بود.

او با بیان اینکه لیگ برتر راه رسیدن به قهرمانی آسیا است، گفت: پرسپولیس باید تمرکز خود را روی افزایش آمادگی و رسیدن به فینال آسیا بگذارد. یحیی باید از بازیکنانی که امکان حضور در فینال را دارند، بیشتر استفاده کند. همانطور که می دانیم چندین بازیکن از جمله پهلوان، امیری و ... در بازی فینال غایب هستند و باید جانشین این بازیکنان وضعیت خوبی داشته باشند. قهرمانی در آسیا مهم ترین هدف پرسپولیس است و نباید آن را فراموش کنیم. این تیم با حفظ آرامش و فرصت‌طلبی تمامی نفراتش قابلیت کسب پیروزی‌های متوالی را دارد. امیدوارم که در هفته‌های آینده روند حرکتی تیم به‌گونه‌ای باشد که بردهای پیاپی نصیب سرخ‌پوشان شود.

دیدگاه تان را بنویسید