گزارش جی پلاس از لیگ قهرمانان آسیا

خون تازه در رگ‌ های پرسپولیس برای صعود/ سپاهان با نویدکیا به دنبال روزهای خوش در آسیا

در ادامه هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس و سپاهان از ایران باید با التعاون و النصر از عربستان دیدار کنند تا به وضعیت خود در این رقابت‌ها سروسامان دهند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ لیگ قهرمانان آسیا امروز وارد دومین روز از هفته سوم مسابقات می‌شود و سپاهان و پرسپولیس به عنوان نمایندگان ایران در گروه‌های C و D برابر نمایندگان عربستان صف‌آرایی می‌کنند تا امیدهای خود برای صعود از مرحله گروهی را افزایش دهند. هر دو بازی نمایندگان ایران ساعت 22:30 و به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

مهم‌ترین مشکل تیم‌ها قبل از اعزام به این رقابت‌ها، عدم صدور ویزا برای همه بازیکنان و اعضای تیم‌ها و همینطور اتلاف وقت آن‌ها قبل از اعزام به قطر بود. در ادامه هم هر چهار نماینده ایران به پایین بودن خدمات هتلی که در آن ساکن بودند اعتراض کردند که پاسخ مناسبی از سوی AFC دریافت نکردند.

طی روزهای گذشته نیز AFC اعلام کرد که به علت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، قرارداد همکاری با صداوسیما برای پخش مسابقات را لغو کرده و نمی‌تواند سیگنال بازی را در اختیار ایران قرار دهد که با اعتراض فدراسیون فوتبال و همینطور تیم‌ها همراه بود که به علت قراردادهای تجاری، ممکن است با ضرر و زیان همراه شوند.

البته صداوسیما مطابق سنوات گذشته سیگنال بازی را به شکل غیرقانونی در اختیار گرفته و بازی‌ این دو تیم هم قرار است به صورت زنده از شبکه‌های سه و ورزش پخش شود.

گروه پرسپولیس و یحیی تشنه موفقیت در آسیا با نیروهای تازه نفس

به گزارش جی پلاس؛  بعد از وقفه هفت ماهه، پرسپولیس و التعاون ساعت 22:30 در ورزشگاه اجوکیشن دوحه به میدان می‌روند که از ورزشگاه‌های طراحی شده برای میزبانی جام‌جهانی است. دو تیم در شرایطی برابر هم قرار می‌گیرند که تیم سعودی با 6 امتیاز صدرنشین است و پرسپولیس با یک امتیاز در رتبه سوم جا خوش کرده است. در دیگر بازی این گروه نیز، الدحیل قطر و الشارجه امارات ساعت 19:30 به میدان می روند که نماینده قطر با 3 امتیاز دوم و نماینده امارات با یک امتیاز چهارم است.

شاگردان گل‌محمدی اواخر سال گذشته و در هفته نخست دو بر صفر برابر الدحیل شکست خوردند و یک هفته بعد از این دیدار هم برابر الشارجه امارات به تساوی دو -دو رسیدند. حالا پرسپولیس درحالی خود را برای ادامه بازی‌ها آماده می‌کند که با یک امتیاز و به لطف تساوی در خانه حریف، بالاتر از از الشارجه در رتبه سوم جدول قرار دارد.

پرسپولیس

سرخپوشان با تغییراتی نسبت به سال گذشته به میدان می‌روند. این تیم بعد از شیوع کرونا با سازماندهی بهتری در مسابقات به میدان رفت و با اختلاف قهرمان لیگ ایران شد. در نیمه نهایی جام حذفی و در یک بازی نزدیک حذف شد. جدایی علی علیپور، مهدی ترابی، علیرضا بیرانوند و کریستین اوساگونا از دیگر تحولات سرخپوشان است که با جذب هفت بازیکن از جمله حامد لک، عیسی آل‌ کثیر، سعید آقایی، احسان پهلوان، آرمان رمضانی و ... جبران شده است.

پرسپولیس برای راهیابی به مرحله بعد این مسابقات نیاز دارد در چهار دیدار آینده خود حداقل 9 امتیاز را به دست بیاورد و حداقل در رتبه دوم گروهش جای بگیرد.

التعاون عربستان که صدر نشین گرون C است، چهار دیدار اخیر خود را در لیگ عربستان با شکست پشت سر گذاشته و با ٣۵ امتیاز در جایگاه دوازدهم به کار خود پایان داده است. الدحیل نیز که به تازگی کارش را در فصل جدید لیگ ستارگان قطر آغاز کرده، با سه امتیاز از دو بازی در جایگاه چهارم جدول قرار دارد. الشارجه هم در فصل قبل لیگ امارات با ٣۵ امتیاز جایگاه پنجم جدول را به خود اختصاص داد.

از جمله بازیکنان الدحیل می‌توان به رامین رضاییان اشاره کرد که به تازگی به این تیم ملحق شده و احتمالا در مصاف با پرسپولیس حضور خواهد داشت و مقابل هم‌تیمی‌های سابقش به میدان می‌رود.

گروه D؛ شانس بالای سپاهان و کار دشوار نویدکیا در آغاز مربیگری

به گزارش جی پلاس؛ سپاهان ایران و النصر عربستان در سومین هفته از این مسابقات به مصاف هم می‌روند. در دیگر بازی گروه العین امارات و السد قطر به میدان می‌روند تا جان تازه‌ای به لیگ قهرمانان آسیا بخشند.

سپاهان از دو بازی نخست خود، یک پیروزی و یک شکست را کسب کرده و با سه امتیاز سوم است. طلایی‌پوشان در مسابقه اول با چهار گل العین را شکست داد ولی در بازی دوم با سه گل مغلوب السد شدند. در دو بازی دیگر این گروه النصر و السد برابر هم قرار گرفتند و به تساوی رضایت دادند و النصر توانست العین را شکست بدهد. در حال حاضر السد و النصر 4 امتیازی هستند و در رده اول دوم جای گرفتند. سپاهان با سه امتیاز سوم است و العین بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارد.

سپاهان

زردپوشان اصفهانی فصل خوبی را پشت سر نگذاشتند اما حالا با دو تغییر مهم در ارکان این باشگاه هواداران به روزهای خوب امیدوار شده‌اند. بازگشت محمدرضا ساکت و محرم نویدکیا به عنوان مدیرعامل و سرمربی دو تغییر بزرگی است که هواداران این تیم را خوشحال کرده است. نویدکیا در اولین تجربه سرمربیگری‌اش باید در میدان بزرگ لیگ قهرمانان حضور پیدا کند.

سپاهان در کادر بازیکنان هم نفرات خوبی در اختیار دارد و تنها مصدوم این تیم محمدرضا مهدی‌زاده است که پزشکان سعی دارنداو را به اولین مسابقه برسانند. سپاهان چند روز قبل هم با دانیال اسماعیلی‌فر و محمد نژاد مهدی قرارداد بست و بازیکنان قرضی این تیم مثل حامد بحیرایی دوباره به جمع زردپوشان اضافه شده‌اند. از طرفی دو بازیکن سپاهان به علت ابتلا به کرونا نتوانستند راهی قطر شوند. محمدرضا حسینی بازیکن خوش تکنیک و شایان مصلح مدافع چپ سپاهان هم بعد از جدایی سعید آقایی نمی‌تواند در این دیدار حاضر شود و باید دید نویدکیا چه تدابیری را برای پوشش خط دفاعی تیمش می‌اندیشد.

درباره رقبای سپاهان باید گفت که النصر عربستان با کسب ۶۴ امتیاز لیگ را با رتبه دوم به پایان رساند. السد هم در لیگ قطر فصل را در رتبه سوم تمام کرد و در فصل جدید هم شروع خوبی داشته و بازی‌هایش را برده است. العین هم در لیگ نیمه تمام کشورش با ۳۷ امتیاز در رده دوم لیگ امارات قرار گرفت. این در حالی است که سپاهان در لیگ ایران پنجم شد و نتوانست سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان را کسب کند.

دیدگاه تان را بنویسید