گزارش جی پلاس؛

فرصتی که کرونا ویروس به نمایندگان ایران داد!

خستگی مفرط تیم های ایرانی در جریان برگزاری پی در پی بازی های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، با شیوع کرونا و لغو لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا جبران خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا بیش از هر تیم دیگری در غرب آسیا با خستگی بیش از حد مواجه هستند و مصدومیت های ناشی از کمبود امکانات و سخت افزار مناسب، این تیم ها را نسبت به روزهای نخست لیگ برتر فرسوده کرده است.

نمونه این خستگی و مصدومیت ها در نتایج چهار تیم استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهرخودرو در لیگ قهرمانان آسیا مشهود است که همگی از نظر بدنی در برابر رقبای خود کم آوردند و برخی با نتایج سنگین شکست خوردند.

به این موضوع لغو میزبانی تیم های ایرانی در دور نخست لیگ قهرمانان آسیا را هم اضافه کنید که سفرهای مداوم از ایران به کشورهای منطقه را در پی داشت و دیگر جانی برای بازیکنان باقی نمانده بود. اما اکنون شیوع کرونا، درمانی برای این خستگی ها شده است.

*شیوع کرونا و درمان مقطعی مشکلات

اگر چه شیوع ویروس مهلک کرونا یک تهدید جدی برای سلامت همه افراد جامعه محسوب می شود و ورزشکاران هم از این مهم در امان نیستند اما لغو برخی از رویدادهای مهم ورزشی توانسته برای نمایندگان ایران خوشحال کننده باشد چون دیگر خبری از پروازهای متعدد خارجی و عزیمت از شهری به شهر دیگری و برگزاری بازی هر 3 روز یکبار نیست و تیم ها می توانند تنفس کوتاهی در این دوران داشته باشند.

با ادامه این روند، کم کم بازی های ملی آغاز خواهد شد و باز هم تیم ها این فرصت را خواهند داشت که زمان بیشتری استراحت کنند و مصدومیت های خود را آماده حضور در رقابت ها کنند.  هر چند شائبه لغو مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا نیز وجود دارد که فیفا به زودی درباره این موضوع تصمیم گیری خواهد کرد.

* لیگ برتر ایران هم از نفس افتاد

لیگ برتر ایران هم با کش و قوس های این رقابت ها لغو شد. سازمان لیگ اعتقاد داشت به علت فشردگی بیش از حد بازی ها را برگزار کند و علاقه مند به فشرده تر شدن رقابت ها نبود چرا که تا همین الان هم لیگ برتر حدود دو ماه برگزار نشده است.

جلوگیری از فشردگی بازی ها در بهار سال آینده باعث شده بود ستاد مقابله با ویروس کرونا هم زیر بار اصرارهای مسئولان سازمان لیگ برود و مجوز برگزاری مسابقات را بدهد. اما با افزایش فشارها از سوی نهادهای بالادستی و قرار گرفتن عوامل برگزاری بازی ها در معرض ویروس کرونا، مسئولان فوتبالی هم نتوانستند بر موضع خود پافشاری کنند و رای به لغو مسابقات دادند. 

اکنون مدت زمان بیشتری برای تیم های خسته ایرانی فراهم شده تا نفسی تازه کنند و برای رقابت در آسیا و لیگ برتر آماده شوند.

دیدگاه تان را بنویسید