گزارش جی پلاس

هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال با کووید ۱۹! +عکس و جدول

در هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال پرسپولیس توانست فاصله خود را با رقبایش افزایش بدهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، در پایان هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ایران اختلاف تیم پرسپولیس در صدرجدول با تیم دوم به 10 رسید.

این هفته از رقابت ها تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفت و تمام ورزشگاه های میزبان یک روز قبل از انجام مسابقه ضدعفونی و پلمپ شدند. ضمن اینکه تمام مسابقات بدون حضور تماشاگر برگزار شد.

ماشین سازی تبریز صفر - نساجی مازندران 3

اولین بازی این هفته در تبریز برگزار شد و نساجی توانست با کادرفنی جدید خود برابر ماشین سازی به 3 امتیاز مهم برسد و جایگاهش در جدول رده بندی را بهبود ببخشد. شاگردان محمود فکری در نساجی در دقیقه 37 توسط محمد مهدی نظری به گل رسیدند و محمد میری هم در دقیقه 49 اختلاف را به دو گل رساند. تلاش های میزبان برای گلزنی نتیجه نداد و علی شجاعی توانست دقیقه 71 گل سوم نساجی را به ثمر برساند. نساجی با این برد 23 امتیازی شد و در جایگاه دهم جدول قرار گرفت. ماشین سازی هم 24 امتیازی و در رده نهم ماند.

محمود فکری سرمربی تیم فوتبال نساجی که در اولین تجربه حضورش روی نیمکت این تیم به برد رسید، گفت: جایگاه نساجی در جدول اینجا نیست و باید بالاتر باشد. من این برد را به هواداران تقدیم می‌کنم. تلاش می‌کنیم با مجموعه باشگاه و هواداران بازی بهتری داشته باشیم و در آخر فصل جایگاه بهتری را به دست آوریم. درباره تعطیلی لیگ هم باید بگویم که باید همه چیز را در نظر گرفت؛ هم سلامتی بازیکنان و هم سلامتی تماشاگران. اگر شرایط طوری باشد که سلامتی ورزشکاران و تماشاگران به خطر بیفتد لیگ را باید تعطیل کنند اگر از شیوع ویروس جلوگیری شد می‌توان بازی‌ها را ادامه داد.

هوشنگ نصیرزاده که به دلیل بیماری جمشید خطیبی امسال بار دیگر مدیرعاملی ماشین سازی را برعهده گرفته بود، بعد از شکست تیم ماشین سازی مقابل نساجی در بازی خانگی از سمت خود استعفا کرد.

فولاد خوزستان یک - شاهین بوشهر صفر

شاهینی ها بعد از سه هفته که توانستند با مربی جدید خود 9 امتیاز را کسب کنند و از قعر جدول فاصله بگیرند؛ در خوزستان به سد فولاد خوردند. شاگردان میشو کریستوویچ در دقیقه 63 روی پاس فرشاد احمدزاده توسط پاتوسی گل خوردند و بازی با همین یک گل به نفع فولاد به پایان رسید.  با این پیروزی شاگردان نکونام با 33 امتیاز در جایگاه ششم جدول قرار گرفتند. شاهین هم دوباره در منطقه سقوط قرار گرفت. این تیم با 16 امتیاز پانزدهم است.

جواد نکونام سرمربی تیم فولاد درباره این برد و عملکرد پاتوسی گفت: ما در همه بازی‌ها تمام تلاشمان را می‌کنیم که بهترین عملکرد را داشته باشیم و امیدوارم بتوانیم همین روند را ادامه دهیم و بهترین نتایج را کسب کنیم. تیم ما نشان داده لیاقت و شایستگی این بردها را داشته است. یک مثالی است که می‌گوید هر چقدر پول بدهید آش می‌خورید. بازیکنانی که در فوتبال اروپا و دنیا به تنهایی نتیجه بازی را تغییر می‌دهند هزینه زیادی می‌کنند. در تیم ما فقط پاتوسی نیست. در تیم ما همه زحمت می‌کشند. فرشاد احمدزاده، نیک‌نفس، با توجه به خریدهایی که در نیم فصل دوم انجام داده‌ایم مشخص است که تیم ما یک روحیه دیگری دارد و بازیکنانی که در نیم فصل اول برای ما زحمت کشیده‌اند از آنها تشکر می‌کنیم.

میشو کریستیچوویچ سرمربی تیم فوتبال شاهین بوشهر بعد از شکست تیمش برابر فولاد گفت: می‌توانم بگویم در تمام بازی تیم فولاد تیم بهتری بود وقتی ما گل را خوردیم بچه‌ها رو به بازی احساسی آوردن و با ترس بازی می‌کردند. تیم فولاد برنامه زیادی روی ارسال ها و کرنر داشت و صادقانه بگویم آنها مستحق برد در این دیدار بودند. می‌توانم بگویم فوتبال بدون تماشاگر هیچ جذابیتی ندارد. ولی من  نمی‌توانم تصمیم گیر این موضوع باشم ولی فوتبال بدون هوادار نمی‌توانم زیبا باشد. 

گل گهرسیرجان یک- استقلال صفر

شاگردان مجید جلالی در تیم گل گهر در سیرجان میزبان استقلال بودند و با وجود حملاتی که تیم میهمان انجام داد اما آن ها توانستند از روی ضربه کرنر توسط علیرضا ابراهیمی به گل برسند. گادوین منشا بازیکن پیشین استقلال پاس گل این مسابقه را داد. تلاش استقلالی ها برای به تساوی کشاندن بازی ثمر نداشت و این بازی با برتری میزبان به پایان رسید.  یکی از اتفاقات جالب توجه این مسابقه اخراج مهدی سالاری، رضا مرتضی‌زاده و پپه 3 عضو کادرفنی گل گهر سیرجان توسط داور مسابقه بود. با این باخت استقلال با یک بازی کمتر نسبت به تیم های بالا جدولی در رده چهارم جای گرفت. شاگردان مجیدی که اولین شکست خود را با این مربی در لیگ متحمل شدند 36 امتیاز دارند. گل گهر در روز درخشش بشاگردی دروازه بان این تیم سه امتیاز مهم را به دست آورد و 19 امتیازی شد و به رده سیزدهم جدول رفت.

مجید نامجو مطلق دستیار مجیدی در نشست خبری این مسابقه گفت: خارج از اینکه بخواهیم بهانه بیاوریم باید بگویم هفته گذشته شرایط خوبی نداشتیم و 2 روز قبل از بازی اصلا تمرین نداشتیم. ما در این چند روز در سالن تمرین کردیم و روز آخر بدون تمرین به سیرجان آمدیم. شب گذشته پرواز ما هم دچار مشکل شد ولی اینها بهانه باخت نیست چون بازیکنان ما خیلی تلاش کردند اما در ضربات آخر از فرصت‌ها استفاده نکردیم.حقیقت ماجرا این است که ما در هفته گذشته شرایط خوبی نداشتیم و بدون تمرین درست وارد این مسابقه شدیم. 

مجید جلالی سرمربی گل گهر سیرجان نیز گفت: خوشحالم که بچه‌های ما پیشرفت می‌کنند بچه‌هایی که نیم‌فصل اول بودند و حالا کیفیت بهتری دارند. حسینی، وکیا، برازی و... نیم‌فصل اول هم بودند اما الان با کیفیت خوبی بازی می‌کنند و من از این جهت خوشحالم. ما سنجیده بازی کردیم و این برد می‌تواند نوید بخش روزهای خوبی در آینده باشد.

ذوب آهن یک - سپاهان یک

سپاهانی ها در آستانه برد داربی اصفهان بودند که یک پنالتی کار را برای آن ها خراب کرد و فقط یک امتیاز را کسب کردند. شاگردان امیر قلعه نویی توسط مهدی ترکمان در دقیقه 4 به گل رسیدند اما در دقایق پایانی دارکوبیدوف از روی نقطه پنالتی گل تساوی ذوب آهن را به ثمر رساند تا دو تیم با یک امتیاز این مسابقه را ترک کنند. سپاهان که به دلیل عدم حضور در زمین مسابقه با پرسپولیس با رای کمیته انضباطی بازنده اعلام شد، با توجه به این یک امتیاز فاصله اش با صدر هم افزایش یافت. شاگردان قلعه نویی با 37 امتیاز در جایگاه دوم هستند و ذوب آهن نیز با 22 امتیاز، یازدهم است.

امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان در پایان این مسابقه گفت: تیم ما از نظر روحی و روانی از روز بازی یکشنبه بسیار تحت فشار بود. ذوب‌آهن تیم بزررگی است اما بدون ایجاد یک موقعیت به ما گل زد. فوتبال ما را تنبیه کرد و اگر گل نزنید با این اشتباهات گل می‌خورید.

میودراک رادولوویچ سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: سرپرست باشگاه باید با فدراسیون صحبت کند که چرا داوری‌ها برای ذوب‌آهن به این شکل است. از بازیکنانم تشکر می‌کنم که مثل شیر جنگیدند و مستحق بهترین‌ها بودند. پنج بازی خوب انجام دادیم و با این سبک بازی و روندی که در پیش داریم در 9 بازی دیگر هم عملکرد خوبی خواهیم داشت.  قلعه‌نویی از 11 سال پیش می‌شناسم او مربی خوب و جنتلمنی است اما من بازی را طور دیگری دیدم. ما پنالتی داشتیم و چند موقعیت دیگر هم خلق کردیم اما موقعیت آنها چه بود؟ نمی‌خواهیم در مورد تیم حریف صحبت کنم اگر پنالتی اول گرفته می‌شد نتیجه تغییر می‌کرد. ما در 30 دقیقه دوم سپاهانی را در زمین ندیدیم. 

پرسپولیس 3- شهرخودرو یک

شاگردان یحیی گل محمدی می دانستند برای نزدیک شدن به قهرمانی در لیگ برتر باید برابر یکی از رقیبان اصلی یعنی شهرخودرو به برتری برسند. در دور رفت رقابت ها گل محمدی با شهرخودرو، پرسپولیس را با یک گل شکست داده و حالا جایش تغییر کرده بود. پرسپولیس بازی را هجومی شروع کرد و دقیقه 9 توسط امیری و روی پاس ترابی به گل اول رسید. دقیقه 16 نوبت به امیری رسید که پاس گل بدهد؛ رسن پاس این بازیکن را تبدیل به گل کرد تا پرسپولیس 2 بر صفر پیش بیفتد. در نیمه دوم شهرخودرو کار را هجومی شروع کرد و موقعیت هایی را هم ایجاد کرد. موقعیت هایی که رادوشوویچ دروازه بان پرسپولیس مهار کرد؛ این دروازه بان در اوایل بازی هم یک ضربه آزاد را از بازیکنان حریف گرفت. در نهایت دقیقه 52 فرشاد فرجی رکورد کلین شیت های رادو را شکست و با ضربه سر زیبا دروازه او را باز کرد. اما در ادامه ترابی روی ضدحمله یک پنالتی گرفت و برخلاف جهت رحمتی خودش آن را تبدیل به گل کرد. در نهایت این مسابقه به نفع پرسپولیس به پایان رسید. بعد از اتمام این دیدار کمیته انضباطی رای بازی این تیم برابر سپاهان را اعلام کرد و با توجه به 3 بر صفر شدن این مسابقه به نفع قرمزپوشان، آن ها در یک روز 6 امتیاز گرفتند و در جدول 47 امتیازی شدند. شهرخودرو نیز با 35 امتیاز در رده پنجم جدول قرار گرفت.

مجتبی سرآسیایی سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو گفت: در آستانه این بازی مهم دست ما خالی شد و بازی‌های آسیایی را هم داریم که مجبور می‌شویم از بازیکنان جوان خود استفاده کنیم. بازی از نظر فنی شرایط بسیار خوبی داشت و به گل‌محمدی و پرسپولیس تبریک می‌گویم که بازی فنی و با کیفیتی را ارائه کردند. اگر حرفی می‌زنم برای شائبه‌ای است که دستگاه صادر کننده حکم علیه تیم ما دارد. اشتباهاتی رخ داده که آقایان باید پاسخگو باشند. در آستانه این بازی مهم دست ما خالی شد و بازی‌های آسیایی را هم داریم که مجبور می‌شویم از بازیکنان جوان خود استفاده کنیم. به هرحال بازی با پرسپولیس بازی مهمی است که ما نیاز به تجربه داشتیم.

فرهاد حمیداوی مدیرعامل باشگاه شهرخودرو گفت: کمیته وضعیت با تیم ما مشکلی ندارد قرار است کسی دیگری قهرمان شود. من به هواداران پرسپولیس و استقلال احترام می‌گذارم. باشگاه نساجی برای این شکایت از تیم ما حق دادرسی را پرداخت نکرده است. بدون پول دادرسی ما را محکوم کرده‌اند.

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس نیز اظهار کرد: هنوز کار زیادی داریم. در فوتبال نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد. ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که پیش‌بینی نکرده‌ایم. تا جام را در دست نگرفته‌ایم حرف زدن از قهرمانی زود است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به اظهارات حمیداوی و سرآسیایی درمورد تصمیمات فدراسیون فوتبال بر علیه حریفان پرسپولیس، تصریح کرد: به نظر من هرکسی هر حرفی می‌زند باید مدرک بیاورد. اینکه من بگویم قهرمانی فلان تیم در فلان سال مهندسی شده بار حقوقی دارد و باید آن را ثابت کنم.ما بازی‌های با کیفیتی انجام می‌دهیم و تماشاگران به خوبی از ما حمایت می‌کنند، اما از قدیم گفته‌اند گربه دستش به گوشت نمی‌رسد و می‌گوید بو می‌دهد. آقایان دست‌شان به جام نمی‌رسد و این حرف‌ها را مطرح می‌کنند. این مسائل جنبه حقوقی دارد و باشگاه باید از آنها شکایت کند و کار را به دادگاه بکشاند. صحبت‌هایی درمورد نام پرسپولیس شده است؛ همه ما ایرانی هستیم و اگر تاریخ خوانده باشیم می‌دانیم که پرسپولیس هویت مثال زدنی برای ما ایرانی‌ها است و خیلی راحت نمی‌توان درمورد این مسائل صحبت کرد. 

سایپا یک - صنعت نفت آبادان 2

شاگردان ابراهیم صادقی با شکست 2 بر یک برابر صنعت نفت آبادان به منطقه خطر نزدیک شدند. این تیم در خانه با گل میلاد جهانی از حریف عقب افتاد اما سلیمانی از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی رساند. یک دقیقه بعد از این گل و در دقیقه 59 طالب ریکانی گل دوم صنعت نفت را زد و بازی دو بریک به نفع این تیم به پایان رسید. این دهمین شکست ساپیا بود که باعث شد آن ها با 19 امتیاز در رده شانزدهم جدول قرار بگیرند. صنعت نفت هم با 33 امتیاز هفتم شد.

بهنام سراج سرمربی صنعت نفت آبادان گفت: به مردم آبادان تبریک می گویم. با رفتن آقای اسکوچیچ، فشار زیادی روی تیم ما بود و مردم آبادان ناراحت بودند. ما مزد صبوری خودمان و مردم را گرفتیم. سایپا خیلی خوب بازی کرد و دقایقی فشار زیادی روی ما آورد. بازی مستقیم را در دستور کارشان قرار دادند و عملکرد دفاع ما خیلی خوب بود. خوشحالم این سه امتیاز را گرفتیم. 

ابراهیم صادقی سرمربی ساپیا نیز گفت: بازی را در اختیار ما بود ولی در نیمه اول کار را واگذار کردیم. در نیمه دوم تعویض کردیم ولی نتوانستیم نتیجه را تغییر بدهیم. این یک بازی بود که ما کاملا به آن مسلط بودیم. در نیمه اول، بازی در اختیار ما بود و نتیجه را یک بر صفر واگذار کردیم. در نیمه دوم تعویض کردیم و با دو مهاجم حاضر شدیم و توانستیم گل خورده را جبران کنیم اما متاسفانه یک دقیقه بعد گل را دریافت کردیم. ما کاملا به بازی مسلط بودیم ولی نتوانستیم نتیجه لازم را کسب کنیم. نبود صادق بارانی در نتیجه تاثیر گذار بود و امیدوارم هر چه زودتر مشکلش رفع شود.

نفت مسجد سلیمان یک - پیکان یک

پیکان قعرنشین لیگ ایران که تلاش می کند در هفته های باقی مانده از رده هجدهم فاصله بگیرد در مسجد سلیمان به مصاف نفت رفت. در دقیقه 46 شهریار مغانلو برای این تیم گلزنی کرد تا آن ها با یک گل پیش بیفتند اما این پایان کار نبود و عماد میرجوان دو دقیقه مانده به پایان مسابقه گل تساوی را به ثمر رساند تا پیکان از کسب پیروزی بازبماند. پیکان با 15 امتیاز در رده هجدهم و نفت هم با 28 امتیاز در جایگاه هشتم است.

مهدی تارتار سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان بعد از تساوی برابر پیکان اظهار کرد: بازی در شروع نیمه اول در اختیار ما بود و مالکیت توپ را داشتیم. از نتیجه راضی نیستم و جای هوادارانمان در این دیدار خالی بود. بازی بی‌روحی را شاهد بودیم. بازیکنان‌مان خیلی خونسرد بازی می‌کردند و بعد از دریافت گل به خودشان آمدند و بیشتر جنگیدند. ما شرمنده هوادارانمان شدیم که در خانه، این دیدار را می‌دیدند. امیدوارم بتوانیم در بازی‌های بعد جبران کنیم. فوتبال بدون هوادار اصلاً معنی ندارد و نبود هوادار در یک دیدار مثل بازی تدارکاتی است. بودن هوادار هیجان را زیاد می‌کند. امیدوارم یا بازی‌ها را تعطیل کنند یا اینکه هواداران را با رعایت مسائل بهداشتی به ورزشگاه راه دهند. بهترین راه این است که فوتبال همین جا تمام شود. 

عبدالله ویسی سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: انتظار داشتیم بازیکنان‌مان با تمرکز بیشتری حاضر شوند و سه امتیاز را بگیریم اما نشد.

پارس جنوبی جم یک - تراکتور صفر

با توجه به نتایج به دست آمده در بالای جدول و به خصوص تساوی سپاهان، شاگردان ساکت الهامی در تراکتور در تلاش بودند که با کسب پیروزی برابر پارس جنوبی جم، اختلافشان را با استقلال بیشتر کنند و جای سپاهان را در رده دوم بگیرند اما این اتفاق رخ نداد. پارسی ها با پنالتی که نیما انتظاری تبدیل به گل کرد، 3 امتیاز مهم را از تیم بالا جدولی گرفتند. با این باخت تراکتور هم چنان با 37 امتیاز در رده سوم است و پارس با 20 امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار گرفته است.

ساکت الهامی سرمربی تیم تراکتور تبریز گفت: کیفیت فنی بازی جای صحبت ندارد چون تحت الشعاع داور بود. دو پنالتی برای ما نگرفت و پنالتی آنها هم پنالتی نبود. نمی دانم با من مشکل دارند؟ با زنوزی مشکل دارند؟ از همه هواداران عذرخواهی می کنم اما نمی توان کاری کرد. می‌گویند گربه دستش به گوشت نمی‌رسد و می‌گوید بو می‌دهد اما کدام گوشت، گوشتی وجود ندارد.

هومن افاضلی نیز بعد از برد تیمش برابر تراکتور گفت: ما بردیم و تراکتور موفق به کسب امتیاز نشد. طبیعتاً فشار روی ساکت الهامی زیاد است و به این قضیه خرده نمی‌گیرم. به هر حال تحت فشار است. شاید خود من هم در روزهایی که بازی را ببازیم، گله‌مند شوم. باید تشکری هم از تیم داوری کنم که منصفانه سوت زدند.

نتایج کامل هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال:

ماشین سازی تبریز صفر - نساجی مازندران 3

فولاد خوزستان یک - شاهین بوشهر صفر

گل گهرسیرجان یک- استقلال صفر

ذوب آهن یک- سپاهان یک

پرسپولیس 3- شهرخودرو یک

سایپا یک - صنعت نفت آبادان 2

نفت مسجد سلیمان یک - پیکان یک

پارس جنوبی جم یک - تراکتور صفر

 

 

لیگ برتر فوتبال

لیگ برتر فوتبال

لیگ برتر فوتبال

لیگ برتر فوتبال

لیگ برتر فوتبال

لیگ برتر فوتبال

لیگ برتر فوتبال

لیگ برتر فوتبال

لیگ برتر فوتبال

لیگ برتر فوتبال

لیگ برتر فوتبال

لیگ برتر فوتبال

 

لیگ برتر فوتبال

 

دیدگاه تان را بنویسید