گزارش جی پلاس از آمار نمایندگان ایران در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا

آمار منفی تیم های ایرانی ادامه دارد/ 19 امتیاز از دست رفت!+ نتایج 10 فصل اخیر

در پایان هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا نمایندگان ایران 15 گل خورده، 8 گل زده و تفاضل 7- را به نام خود ثبت کردند؛ آماری منفی که حکایت از دفاع ضعیف 4 نماینده ایران دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان ایران تلخ تر از هفته اول بود و هیچ یک از چهار تیم ایرانی موفق به کسب پیروزی نشدند. چهارنماینده ایران یک آمار منفی را هم به نام خود ثبت کردند و آن تعداد گل های زده و خورده است.

در 8 بازی که در دو هفته انجام شده تیم های ایران 15 گل خورده و 8 گل زده دارند! سپاهان با 4 گل زده بهترین و شهرخودرو بدون گل زده بدترین خط حمله را دارد. شهر خودرو هم چنین با 5 گل خورده بدترین خط دفاع را در میان 4 نماینده ایران دارد. پرسپولیس 4، سپاهان و استقلال هم هرکدام 3  گل خورده دارند. آمار 8 گل زده، میانگین یک گل در هر بازی را برای ایرانی ها ثبت کرده که آن هم به لطف پیروزی پرگل هفته اول سپاهان است. سه نماینده ایران یعنی پرسپولیس، استقلال و شهر خودرو روی هم 4 گل زده (6 بازی ) در دو هفته دارند!

نتایج نمایندگان ایران در هفته دوم کار را برای صعود هر چهار تیم سپاهان، شهرخودرو، استقلال و پرسپولیس سخت کرد. ضمن اینکه از 24 امتیاز دو هفته که نمایندگان ایران می توانستند کسب کنند تنها 5 امتیاز به دست آمده که این یک آمار ناامید کننده محسوب می شود. در واقع 19 امتیاز برای تیم های ایرانی از دست رفته است.

در 2 هفته گذشته نمایندگان عربستان از 24 امتیاز ممکن 20 امتیاز به دست آوردند. قطری ها نیز از 12 امتیاز موفق به کسب 7 امتیاز شدند. پاختاکور تنها نماینده ازبکستان در هر دو بازی خود به پیروزی رسیده و رکورد 100 درصد پیروزی را ثبت کرده است. اماراتی ها نیز شرایطی مشابه ایران دارند اما قطعا انتظارات از نمایندگان فوتبال ایران بیش از امارات است.

پرسپولیس با تساوی برابر الشارجه در شب پراشتباه مدافعان و دروازه بان، تنها نماینده ایران بود که توانست امتیاز بگیرد. این تیم با نتیجه 2-2 برابر این تیم اماراتی متوقف شد. در 10 سال اخیر پرسپولیس در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا 3 برد، 2 باخت و یک تساوی به دست آورده است. هر دو باخت پرسپولیس در هفته دوم در دو فصل اخیر رقم خورده که هر دو هم برابر السد قطر بوده است! بهترین پیروزی پرسپولیس هم مربوط به فصل 2012 است که با نتیجه 6 بر یک الشباب را در این هفته از پیش رو برداشتند. ایمون زاید در این بازی هت تریک کرد و غلامرضا رضایی، علی کریمی و امیرحسین فشنگچی هم هرکدام یک گل زدند.

سپاهان با توجه به بازی روز اول برابر العین بسیار امیدوار بود که در قطر برابر السد به نتیجه خوبی برسد اما با 3 گل به شاگردان ژاوی باخت. در 10 فصل اخیر و در سال هایی که سپاهان در لیگ قهرمانان حاضر بوده است آن ها یک برد، 3 باخت و 2 تساوی را در هفته دوم به نام خود ثبت کردند. چهارمین باخت این تیم در هفته دوم درحالی رقم خورد که پیش از این السد در دو فصل پیاپی در هفته های دوم پرسپولیس را شکست داده بود و این بار نوبت سپاهان بود که در قطر مغلوب این تیم شوند. بهترین پیروزی سپاهان نیز در سال 2011 رقم خورده که آن ها 5 بر یک الجزیره امارات را در فولاد شهر با شکست بدرقه کردند. جمشیدیان (2 گل)، توره، یانوش و کاظمیان گل های این تیم را به ثمر رساندند. آن ها پیش از این در سال 2013 نیز با نتیجه 3 بر یک برابر یک تیم قطری یعنی الغرافه شکست خوردند.

استقلال با یک پنالتی از دست رفته و یک گل مردود شده، 2 بر یک به الاهلی عربستان باخت تا با همان یک امتیاز روز اول که از بازی برابر الشرطه به دست آورده بود در رده سوم گروه خود قرار بگیرد. استقلالی ها در 10 فصل اخیر لیگ قهرمانان و در هفته دوم 3 برد، 2 باخت و 3 مساوی را در کارنامه خود ثبت کرده بودند که شکست برابر الاهلی سومین شکست این تیم در این هفته محسوب می شود. بردهای هفته دومی استقلال، پیروزی های ارزشمندی بوده است. آن ها سال 2018 با یک گل الهلال را شکست دادند و در سال 2017 نیز در مسقط 3 بر صفر التعاون را از پیش رو برداشتند. این تیم در سال 2013 با گل های جی لوید ساموئل فقید و مجیدی  در ورزشگاه آزادی 2 بر صفر العین را شکست دادند.

نتایج تیم های ایرانی در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در 10 فصل اخیر

سال 2019- کسب یک امتیاز از 9 امتیاز

ذوب آهن 2- النصر عربستان 2

استقلال یک - العین یک

پرسپولیس صفر - السد یک

سال 2018- کسب 7 امتیاز از 12 امتیاز

تراکتور صفر- الجزیره صفر

ذوب آهن 2- لوکوموتیو صفر

پرسپولیس یک- السد 3

استقلال یک - الهلال صفر

سال 2017- کسب 9 امتیاز از 12 امتیاز

استقلال 3- التعاون صفر

استقلال خوزستان یک - الجزیره یک

ذوب آهن یک - الاهلی 2

پرسپولیس 3- الوحده صفر

سال 2016- کسب 4 امتیاز از 9 امتیاز

سپاهان صفر- النصر 2

ذوب آهن صفر- لخویا صفر

تراکتور یک - الجزیره صفر

سال 2015- کسب 8 امتیاز از 12 امتیاز

پرسپولیس یک - بنیادکار صفر

نفت تهران یک - العین یک

فولاد یک- لوکوموتیو یک

تراکتور یک - الاهلی امارات صفر

سال 2014- کسب 7امتیاز از 12 امتیاز

استقلال صفر- الریان یک

فولاد یک - الفتاح عربستان صفر

تراکتور صفر- لخویا صفر

سپاهان 3- الهلال 2

سال 2013- کسب 4 امتیاز از 9 امتیاز

تراکتور 3- الجیش قطر 3

سپاهان یک - الغرافه 3

 استقلال 2- العین صفر

سال 2012- کسب 5 امتیاز از 9 امتیاز

استقلال صفر- نسف قرشی صفر

سپاهان یک - الاهلی عربستان یک

پرسپولیس 6- الشباب یک

سال 2011- کسب 5 امتیاز از 12 امتیاز

سپاهان 5- الجزیره یک

استقلال یک - النصر 2

پرسپولیس یک - الوحده یک

ذوب آهن صفر- الشباب عربستان صفر

سال 2010- کسب 3 امتیاز از 12 امتیاز

استقلال صفر- الجزیره صفر

ذوب آهن 2- الاتحاد 2

سپاهان صفر- العین صفر

مس کرمان یک - الهلال 3

 

فاجعه سازی نمایندگان ایران در آسیا؛ 10 گل خورده در 4 بازی!+ عکس و فیلم/ جدول

کارشناس فوتبال: استقلال می تواند از گروهش صعود کند/ شهرخودرو تجربه کمی دارد

پرسپولیس در اندیشه بازگشت به رقابت ها/ سپاهان به دنبال دومین قربانی +برنامه و نتایج

شهرخودرو در انتظار اولین امتیاز آسیایی/ استقلال به دنبال برد تیم عربستانی در کویت+ برنامه و نتایج

آیا تیم های ایرانی صعود می کنند؟ / هت تریک الدحیل با شکست پرسپولیس! + نتایج 10 فصل اخیر

دو سوم امتیازها از دست رفت/ آغاز نه چندان دلچسب لیگ قهرمانان برای ایران+عکس و فیلم

دیدار شهرخودرو با مدافع عنوان قهرمانی و جدال پرسپولیس با ستاره های گرانقیمت +برنامه تیم های ایرانی

برنامه و نتایج کامل لیگ قهرمانان آسیا 2020 +جدول

دیدگاه تان را بنویسید