مقایسه کامل مشخصات فنی هیوندای سوناتا و تویوتا پریوس+ جدول

مشخصات فنی کامل خودرو هیوندای سوناتا و تویوتا پریوس برای کمک به انتخاب بهتر خودرو در این گزارش گردآوری شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار،  هیوندای سوناتا و هیوندای ورنا است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید. 

 

معرفی هیوندای سوناتا: 

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: هیوندای سوناتا ساخت کشور ژاپن بوده و در بازار کشور بسیار مخاطب دارد. این خودرو علاوه بر ظاهر جذاب دارای امکانات خوبی نیز است. هیوندای دارای موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه است و از حجم موتور ۲۴۰۰ سی سی بهره می‌برد. حداکثر قدرت این خودرو ۱۷۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

هیوندا

مدل جدید هیوندای به لطف چراغ‌ها و جلوپنجره‌ مدرن، کاملا متحول شده است. در نمای روبرو، لبه‌ چراغ‌های اصلی کاملا منطبق بر راستای کاپوت طراحی شده است تا همراه با حالت قطره‌ای و یکپارچه، هماهنگی و انسجام چشم‌نواز را نشان دهد. با این هدف، حاشیه‌ چراغ و کاپوت با نوار باریکی از فلز براق نقره‌ای همراه شده است که تا فریم پنجره‌ها ادامه دارد.

سوناتا

داخل کاسه چراغ، ۲ هالوژن دیده می‌شود که نور بالا و پایین را تأمین می‌کنند؛ اما با نوار پیچیده‌ای از LED روشنایی روز و چراغ راهنمای نارنجی در گوشه، شلوغ و چشم‌گیر به نظر می‌رسد. علاوه بر خطوط روی کاپوت، جلوپنجره‌ی جدید هم نسبت به سوناتا LF مدل ۲۰۱۷، زوایای تیزتری دارد و یک شش‌ضلعی تشکیل می‌دهد که نقش زیادی در اسپرت و انتقام‌جو نشان دادن شخصیت خودرو خواهد داشت.

شاید حجم‌دهی سپر، مهم‌ترین تفاوت مدل جدید سوناتا با نسخه‌ قبل باشد. جایگاه مه‌شکن‌ها در طرفین به دلیل جاسازی مناسب و طرح زاویه‌دار، حالتی خشن و آرواره‌ مانند تداعی می‌کنند که تشنه‌ سرعت به نظر می‌رسد. در این بخش از LED استفاده شده است که فراتر از مه‌شکن‌های دایره‌ای در سدان‌های ارزان‌ قیمت دیده می‌شود.

سوناتا

تویوتا پریوس چه امکاناتی دارد؟

تویوتا پریوس خودرویی ساخت کشور ژاپن است. این خودرو مجهز به موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ و حجم موتور ۱۷۹۸ سی سی است. حداکثر قدرت در این خودرو ۱۲۱ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه است.

پریوس

تویوتا پریوس نیز دارای نمایشگر سیستم HV و ECO ، انتخاب چهار حالت رانندگی ECO و Sport و Normal و EV ، چراغ عقب با طرح سه بعدی، آنتن کوسه‌ای، درب صندوق عقب با قفل برقی، سیستم روشنایی DRL ، شیشه‌های ضد UV ، اسپویلر عقب، رینگ‌های ۱۵ اینچی، تهویه مطبوع خودکار، کروز کنترل، فرمان برقی است.

پریوس

علاوه بر این موارد، پریوس مجهز به صفحه نمایشگر ۴.۲ اینچی برای اطلاعات خودرو، شارژ بدون سیم تلفن همراه، دوربین عقب، رادار نقطه کور BSM ، سنسور پارک در عقب و سیستم هشدار باد لاستیک‌ها TPMS است.

پریوس

خودرو

هیوندای سوناتا

تویوتا پریوس

کشور سازنده

 

کره جنوبی

 

ژاپن

سال (طراحی)

2005

2016

موتور

4 سیلندر 16 سوپاپ

4 سیلندر 16 سوپاپ

حجم موتور

2400سی سی

1798سی سی

حداکثر قدرت

174 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

121 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

228 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

142 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه

جعبه دنده

5 دنده خودکار

e-CVT

شتاب 0 تا 100

10.4 ثانیه

10.6 ثانیه

حداکثر سرعت

202 کیلومتر در ساعت

180 کیلومتر در ساعت

وزن

1493 کیلوگرم

1450 کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

4798 طول - 1830 عرض - 1475 ارتفاع

4540 طول - 1760 عرض - 1490 ارتفاع

فاصله بین دو محور

2731 میلیمتر

2700 میلیمتر

مصرف سوخت ترکیبی

8.8 لیتر در هر صد کیلومتر

3.6 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک

70 لیتر

43 لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو 3

یورو 6

استاندارد امنیت

EuroNCAP 5

EuroNCAP 5

میزان تولید CO2

184 گرم در هر کیلومتر

76 گرم در هر کیلومتر

ترمز و پایداری

EBD - ABS - ESP

ABS – EBD – BAS – VSC - TRC

کیسه هوا

کیسه هوای سرنشینان جلو - جانبی - مجموعا 10 کیسه هوا

کیسه هوای راننده – سرنشین جلو – جانبی سرنشین جلو – پرده ای - زانویی

سیستم صوتی

CD

سیستم صوتی JBL – صفحه نمایشگر لمسی – ورودی AUX – بلوتوث – 10 بلندگو – نویگیشن

 

دیدگاه تان را بنویسید