مقایسه کامل مشخصات فنی ام وی ام ۱۱۰ و پراید ۱۱۱+ جدول

برای آن که بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید مشخصات فنی خودرو ام وی ام ۱۱۰ و پراید ۱۱۱ در این گزارش آمده است.

لینک کوتاه کپی شد

 

جی پلاس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، ام وی ام ۱۱۰ و پراید ۱۱۱ است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید. 

 

معرفی چری MVM110

چری MVM110 ساخت کشور چین بوده و یکی از بامزه ترین خودروهایی است که تولید شده چرا که به دلیل اندازه کوچکی که دارد خواهان زیادی داشته است. این خودرو دارای موتور ۳ سیلندر ۶ سوپاپ، حجم موتور ۸۰۰ سی سی، حداکثر قدرت ۵۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه، حداکثر گشتاور ۷۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

 ام وی ام 110

این خودرو یکی از جمع و جورترین خودروهایی است که ساخته شده و می توان گفت برای این خودرو همیشه جای پارک می توان پیدا کرد. خودروی شهری کوچک و ایده ال، کاملا مناسب برای کلان شهرها، که دارای طراحی مدرن و پویا و جذاب با خطوط نرم و ملایم است.

 ام وی ام

۱۱۰ کم مصرف‌ترین و اقتصادی‌ترین خودروی موجود در کشور است، که امکانات رفاهی و ایمنی مناسب، مصرف سوخت پایین، استهلاک کم باعث محبوبیت این کوچولوی دوست داشتنی شده است و آن را به مناسب‌ترین خودرو برای کاربرد‌های شهری بدل کرده است.

 ام وی ام 110.

هنگام سواری با ام وی ام ۱۱۰ حس می‌کنید داخل یک آکواریوم قرار گرفته اید! دید به اطراف مناسب است. هم چنین کیفیت ظاهری و مونتاژ قطعات کابین بهتر از ۱۱۱ به نظر می‌رسد. البته با کیفیت پایین اکثر قطعات کابین همان سر و صدا‌هایی که در کابین ۱۱۱ شنیده می‌شود را برای این هاچ بک چینی نیز به ارمغان می‌آورد. ام وی ام ۱۱۰ در انواع مدل‌های مجهز به پیشرانه‌های ۳ و ۴ سیلندر در بازار ایران عرضه شده از نظر فنی و در مقام مقایسه، ام وی ام ۱۱۰، ۴ سیلندر در کنار پراید ۱۱۱ قرار می‌گیرد.

 

معرفی پراید 111

در سال ۱۳۹۱ نسخه به روز شده پراید با نام سایپا ۱۱۱ معرفی و عرضه شد. ۱۱۱ در اوایل تولید با پنج تیپ مختلف معرفی و عرضه شد که با توجه به داشتن یا نداشتن فرمان هیدرولیک، ترمز ABS و ایربگ راننده، دسته‌بندی می‌شدند.

مدل پایه‌ای ۱۱۱ تیپ ST بود که فاقد هر سه ویژگی فرمان هیدرولیک، ترمز ABS و ایربگ راننده است. تیپ LX آن فقط هیدرولیک، تیپ SL فقط ABS، تیپ SX هم هیدرولیک و هم ABS و تیپ EX نیز هر سه ویژگی را دارا بود.

پراید 111.

تیپ ششم ۱۱۱ با نام LE و با تیراژ محدود تولید شد که به لحاظ تجهیزات همانند تیپ ST بود، ولی ایربگ راننده هم داشت. اما هفتمین تیپ ۱۱۱ سال ۹۲ و با نام SE به بازار آمد. تیپ SE در تجهیزات کاملا مشابه تیپ EX است، اما به ایربگ شاگرد نیز مجهز شده است.

موارد دیگری مانند تقویت جعبه فرمان، تغییر استاندارد آلایندگی پیشرانه از یورو ۳ به یورو ۴ و بهبود مختصر قدرت و گشتاور، سه ویژگی مهم تیپ SE در مقایسه با سایر تیپ‌های ۱۱۱ است. سایپا ۱۱۱ بعد از ۸ سال و مجموع تولید ۳۱۲ هزار دستگاه هرچند در شهریور ۱۳۹۶ از خط تولید سایپا کنار گذاشته شد، اما بنا به دلایلی، سایپا مجددا تولیدش را در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ نیز ادامه داد.

پراید 111.

پراید ۱۱۱ همانند انواع دیگر پراید با توجه به امکانات و آپشن هایی که داشتند، در ۵ تیپ مختلف ST، LX، SL، SX و EX عرضه می‌شد، اما به دلیل اجباری شدن ترمز ABS بر روی خودروها تیپ های ST و LX در سال ۱۳۹۱ از رده خارج شدند.

پراید ۱۱۱.

فضای داخلی با توجه به‌اندازه کوچک کلی این خودرو چندان زیاد نیست اما به دلیل اندازه کوچک صندلی‌هایش، فضای نشستن سرنشینان را می‌توان کافی توصیف کرد. داشبورد و کنسول میانی پراید طراحی ساده و مطابق با انواع دیگر پراید را دارد. داشبورد پرایدهای ۱۱۱ که اخیراً تولید می‌شوند تغییریافته و با عنوان داشبورد جدید عرضه می‌شود.

خودرو

چری MVM110

پراید 111

کشور سازنده

 

چین

 

ایران

سال (طراحی)

1388

1391

موتور

3 سیلندر 6 سوپاپ

4 سیلندر 8 سوپاپ

حجم موتور

800سی سی

1323سی سی

حداکثر قدرت

52 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

71 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

70 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

108 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه

جعبه دنده

5 دنده دستی

5 دنده دستی

شتاب 0 تا 100

17 ثانیه

14.5 ثانیه

حداکثر سرعت

130 کیلومتر در ساعت

170 کیلومتر در ساعت

وزن

880 کیلوگرم

905 کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

3550 طول - 1495 عرض - 1485 ارتفاع

3673 طول - 1605 عرض - 1455 ارتفاع

مصرف سوخت ترکیبی

5.5 لیتر در هر صد کیلومتر

6.4 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک

35 لیتر

40 لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو 3

یورو 4

ترمز و پایداری

ABS

ABS

سیستم صوتی

پخش CD

رادیو CD با قابلیت پخش MP3 با پورت USB

دیگر تجهیزات

شیشه بالابر عقب برقی

شیشه بالابر برقی درب‌های جلو - صندلی‌های ارگونومیک جدید - فرمان هیدرولیک

 

دیدگاه تان را بنویسید