مقایسه کامل مشخصات فنی ام وی ام ۳۱۵ و جیلی GC۶ اکسلنت+ جدول

برای انتخاب بهتر شما مشخصات فنی خودرو ام وی ام ۳۱۵ و جیلی GC۶ اکسلنت در این گزارش آمده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، ام وی ام 315 و جیلی GC6 اکسلنت است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید. 

 

معرفی ام وی ام ۳۱۵ : 

ام وی ام ۳۱۵ (چری Fulwin ۲ FL و چری A۱۳ در بازار‌های جهانی) از سال ۲۰۱۰ میلادی در کشور چین تولید و همچنان در حال عرضه است. سازندگان این خودرو در سال ۲۰۱۲ با تغییراتی در ظاهر و نه در باطن آن، چهره خودرو را مدرن و امروزی کردند. ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک، در ایران توسط شرکت مدیران خودرو در تیپ new Sport Excellent عرضه شد. این خودرو از سال ۱۳۹۱ تاکنون در بازار ایران عرضه شده است.

ام وی ام ۳۱۵ .

۳۱۵ صندوقدار نیوفیس ظاهر بسیار بهتری نسبت به مدل پیشین خود دارد به‌خصوص در قسمت عقب که چراغ‌ها و درب صندوقش کاملا تغییر کرده است. به لحاظ تجهیزاتی نیز ۳۱۵ نیوفیس تا مدل ۹۵، امکانات یکسانی در مدل هاچ‌بک و صندوقدارش داشت. در بحث فنی نیز نسخه نیوفیس این چینی علاوه‌بر تغییرات ظاهری در بیرون و داخل خودرو، شاهد چندین ارتقای فنیاز جمله  تقویت بدنه (در قسمت درب‌ها) و بهبود طراحی دیسک و صفحه هم بوده است.

 ام وی ام ۳۱۵.

از جمله امکانات این خودرو می توان به گیربکس ۵ دنده دستی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، مه شکن‌های جلو و عقب، چراغ ترمز سوم، سنسور دنده عقب، سیستم تهویه هوای دستی، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، سیستم مدیریت پیمایش، شیشه‌های بالابر برقی و رینگ‌های آلومینیومی اشاره کرد. 

 ام وی ام ۳۱۵ .

 

معرفی جیلی GC6 اکسلنت:

جیلی GC6 اکسلنت خودرویی چینی است از سال ۱۳۹۶ توسط خودروسازان بم در ایران تولید و عرضه می‌شود. جیلی در بدو ورود خود به ایران، روز‌های خوبی را پشت سر گذاشت و با عرضه چند محصول زیبا و قابل قبول، توانست نظر خریداران ایرانی را به خود جلب کند. اما GC۶ به هیچ وجه آن زیبایی مورد انتظار را ندارد، اما در روز‌هایی که بازار خودرو ایران، بدترین شرایط تمامی عمر خود را می‌گذارند، یکی از معدود خودرو‌های نسبتا خوب قابل خریداری است.

 جیلی GC۶ اکسلنت .

جیلی GC۶ از یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۴۶ نیوتن متر تولید کند که به وسیله جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. ابعاد آن ۴۳۴۲ میلی متر در طول، ۱۶۹۲ میلی متر در عرض و ۱۴۳۵ میلی متر در ارتفاع است.

 جیلی GC۶ اکسلنت.

که از امکاناتی هم همچون خودروهای دیگر برخوردار است. این خودرو ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه و دارای حجم موتور ۱۴۹۸ سی سی است. جعبه دنده آن چهار سرعته اتوماتیک است حداکثر سرعت آن ۱۷۲ کیلومتر در ساعت است. سانروف، سیستم تهویه مطبوع برقی، گرمکن شیشه عقب، دی لایت از امکانات این خودرو است.

جیلی GC۶ اکسلنت.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به سانروف، سیستم تهویه مطبوع برقی،  گرمکن شیشه عقب و دی لایت اشاره کرد. به منظور اینکه حس خوبی از سواری با جیلی GC۶ به دست بیارید و ماشین راحتی احساس گردد از سیستم تعلیق نسبتا خوبی در این ماشین استفاده شده است که سواری نرم و قابل قبولی را به شما ارائه می‌دهد. در کل جیلی GC۶ به عنوان یک ماشین سدان اقتصادی در این بازه قیمت یک ماشین خوب است که با توجه به اینکه در ایران مونتاژ می‌شود قیمت مناسبی برایش در نظر گرفته شده است.

جیلی GC۶ اکسلنت .

خودرو

ام وی ام 315

جیلی GC6 اکسلنت

کشور سازنده

 

چین

 

چین

سال (طراحی)

2008

2017

موتور

4 سیلندر 16 سوپاپ

4 سیلندر 16 سوپاپ

حجم موتور

1497سی سی

1498سی سی

حداکثر قدرت

109 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه

105 اسب بخار در 0 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

140 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه

136 نیوتن متر در 0 دور در دقیقه

جعبه دنده

5 دنده دستی

چهار سرعته اتوماتیک

شتاب 0 تا 100

11 ثانیه

13 ثانیه

حداکثر سرعت

160 کیلومتر در ساعت

172 کیلومتر در ساعت

وزن

1275 کیلوگرم

1132 کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

4139 طول - 1686 عرض - 1492 ارتفاع

4342 طول - 1692 عرض - 1435 ارتفاع

مصرف سوخت ترکیبی

4.6 لیتر در هر صد کیلومتر

6.8 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک

50 لیتر

45 لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو 4

یورو 4

ترمز و پایداری

ABS - سیستم ترمز دیسکی برای چرخهای جلو - کاسهای برای چرخهای عقب

دیسکی - به همراه ABS و EBD

کیسه هوا

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

راننده و سرنشین جلو

سیستم صوتی

سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 - پورت USB - مجهز به 4 بلندگو

صفحه نمایش 7 اینچی با 6بلندگو

 

دیدگاه تان را بنویسید