مقایسه کامل مشخصات فنی آریسان و رنو تندر پیکاب+ جدول

برای کمک به انتخاب بهتر میان رو آریسان و رنو تندر پیکاپ در این گزارش می توانید مشخصات فنی کامل آن ها را مشاهده و مقایسه کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، آریسان و رنو تندر پیکاپ است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.

 

معرفی وانت آریسان: 

وانت آریسان که محصول شرکت ایران خودروست به عنوان جایگزینی برای وانت باردو تولید و عرضه شد. پروژه‌ طراحی وانت آریسان از اواخر ۱۳۹۲ آغاز شد و در اوایل ۱۳۹۴ این خودرو آماده برای عرضه بود. این خودرو از نظر طراحی ظراهی شباهت زیادی به پژو 405 دارد و در واقع بر روی پلتفرم پژو ۴۰۵ طراحی شده است.

از نمای دیگر می توان جلوی این خودرو را نمونه ای از پژو پارس دانست و ریشه طراحی تمام این خودروها بر روی پلتفرم ۴۰۵ ساخته شده است.  آریسان با یک پیشرانه‌ بهبود یافته ۱.۷ لیتری در ۲ انتخاب پایه گازسوز بنزینی عرضه می‌شود و فضای باری هم طول، ولی عمیق‌تر از وانت باردو دارد.

آریسان .

اما یکی از مواردی که آریسان را جایگزین خوبی برای باردو جلوه می‌دهد، امکانات رفاهی و ایمنی آن است. از امکانات این خودرو می توان به فرمان هیدرولیک، کولر، سیستم صوتی با قابلیت پشتیبانی از CD و USB، از دسته امکانات رفاهی و کیسه هوای راننده و سرنشین، ایموبرلایز (سیستم ضد سرقت)، ترمز ABS و قطع کننده سوخت اشاره کرد.

آریسان .

 در ابتدای عرضه‌ وانت آریسان، برخی مالکان با مشکل خم شدن شاسی در محل اتصال قسمت بار و اتاق روبرو شدند که ایران خودرو با اعلام فراخوان نسبت به حل این مشکل اقدام کرد.

آریسان .

 

رنو تندر پیکاپ را بیشتر بشناسید

در حالی که از ورود ال ۹۰ در ایران بیش از ۹ سال می‌گذرد، و در سال‌های قبل شاهد عرضه مدل‌های مختلفی از خانواده X۹۰ در ایران همانند ساندرو، ساندرو استپ وی یا همان B۹۰ هستیم. یکی از پروژه‌های ایران خودرو به نام وانت تندر عرضه می شود که از آخرین عضو خودروهای لوگان به شمار می رود.

رنو تندر پیکاپ .

این خودرو ۶ سال در خط تولید رنو قرار گرفت. آنچه که باعث برتری یا حس خوب نسبت به وانت تندر می‌شود در واقع وجهه بسیار خوبی است که مدل سدان تندر سال هاست در این بازار موفق به کسب و حفظ آن شده است، چرا که تندر۹۰ پیکاپ عملا تمام خصوصیات مثبت و برجسته مدل‌های استاندارد این خودرو را نیز با خود به همراه دارد. این خودرو رقبایی همانند وانت مزدا، وانت کارا، وانت آریسان دارد.

 رنو تندر پیکاپ .

فرمان این خودرو هیدرولیک، و دارای کولر و ظرفیت بار تا 800 کیلوگرم است. مهمترین بخش این وانت یعنی فضای بارگیری آن، دارای طولی برابر با ۱۸۰ سانتیمتر است که سرتاسر آن به وسیله یک پوشش پلاستیکی مقاوم و ضخیم پوشیده شده است. در پشت دو صندلی کابین نیز فضایی با ظرفیت حدود ۳۰۰ لیتر تعبیه شده تا برای قرار دادن وسایل ضروری جایگاه مناسبی باشد. وانت تندر۹۰ در مدل فول تولید نمی‌شود، اما تجهیزاتی همچون کیسه هوا، ترمز ضدقفل، ایموبیلایزر، فرمان هیدرولیک، کولر، پشت سری‌های قابل تنظیم، قابلیت تنظیم نور چراغ‌های جلو، قفل مرکزی و برخی تجهیزات رفاهی دیگر در این خودرو به صورت استاندارد نصب شده اند.

 رنو تندر پیکاپ .

خودرو
آریسان رنو تندر پیکاپ
کشور سازنده
 
ایران
 
فرانسه
سال (طراحی)
1394 1394
موتور
4 سیلندر 8 سوپاپ 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور
1696سی سی 1598سی سی
حداکثر قدرت
86 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
140 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه 148 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 دنده دستی 5 سرعته دستی
وزن
1240 کیلوگرم 1120 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4680 طول - 1720 عرض - 1465 ارتفاع 4496 طول - 1993 عرض - 1554 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2671 میلیمتر 2905 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
9.2 لیتر در هر صد کیلومتر 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
52 لیتر 50 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 4 یورو 4
ترمز و پایداری
ABS – ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه ای ABS - EBD
کیسه هوا
کیسه هوا برای سرنشینان جلو دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو
سیستم صوتی
قابلیت پخش MP3 قابلیت پخش MP3 و سی‌دی
دیگر تجهیزات
فرمان هیدرولیک – تنظیم دستی سیستم تهویه مطبوع – رینگ 15 اینچی فولادی – تنظیم دستی آینه های جانبی فرمان هیدرولیک – کولر – ظرفیت بار تا 800 کیلوگرم

دیدگاه تان را بنویسید