پیشکسوت فوتبال در گفت وگو با جی پلاس؛

سیدصالحی: وضعیت انتهای جدول بسیار پیچیده است/ استقلال روی کاغذ بازی آسانی دارد

یک کارشناس فوتبال می‌گوید وضعیت انتهای جدول و تعیین تیم سقوط کننده بسیار پیچیده است. او معتقد است در صدرجدول نیز دو بازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند و غیرقابل پیش بینی هستند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ فوتبال ایران به هفته پایانی خود رسیده و به جز چند تیم میانه جدولی و همچنین پرسپولیس که قهرمان شده و شاهین که سقوط کرده، سایرین برای هدف مشخصی می‌جنگند. هفته سی‌ام رقابت‌ های لیگ برتر دستخوش اتفاقات حساسی است که می‌تواند سرنوشت تیم ها را بعد از گذشت 365 روز مشخص کند.

در جدول کنونی مسابقات به ترتیب تیم‌های استقلال، تراکتور، سپاهان و فولاد در رده دوم تا پنجم هستند و با اختلاف دو امتیازی نسبت به یکدیگر برای سهمیه آسیا می‌جنگند. در پایین جدول نیز به ترتیب تیم‌های پارس جنوبی، ماشین‌سازی، پیکان، سایپا، ذوب آهن و گل‌گهر با اختلاف از رده پانزدهم تا دهم با اختلافی سه امتیازی نسبت به یکدیگر صف بسته‌اند تا یک تیم به شاهین بوشهر ملحق و راهی دسته یک شود.

در حالز که لیگ نوزدهم در 31 مرداد سال 98 آغاز شده بود، در 30 مرداد 99 به پایان می‌ رسد و تکلیف تیم‌ها بعد از یک فصل پرفراز و نشیب مشخص می‌شود که می تواند داستان‌های زیادی در هفته پایانی داشته باشد.

سیدمهدی سیدصالحی، کارشناس فوتبال و بازیکن سابق تیم‌های متعددی در فوتبال ایران بود که از این بین می‌توان به استقلال، سپاهان، تراکتور، پرسپولیس، پیکان و ... اشاره کرد. او در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس درباره معادلات پیچیده در صدر و قعر جدول و همینطور حل این مسئله پرداخت.

استقلال

استقلال بازی راحتی روی کاغذ دارد

سیدصالحی درباره نایب قهرمان فصل جاری که به منزله کسب سهمیه آسیا است گفت: روی کاغذ استقلال بازی راحت‌تری نسبت به سایرین دارد. شاهین بوشهر سقوط کرده و طبیعتا انگیزه ای در جدول مسابقات ندارد اما نمی‌توان از انگیزه‌های شخصی افراد غافلگیر شد. مهدی پاشازاده دوست دارد مقابل استقلال خودش را ثابت کند و چه بسا جسارت او و بازیکنانش به ضرر آبی‌پوشان تمام شود.

او معتقد است کادرفنی استقلال تمام مسائل را در این بازی در نظر گرفته و به طور قطع برای کسب سه امتیاز و یک بازی مطئن و مسجل کردن نایب قهرمانی در بوشهر به میدان می روند.

سپاهان و پیکان به یک اندازه خطرناک هستند

بازیکن سابق سپاهان می‌ گوید این تیم در هفته پایانی با حریف سرسختی رو به رو شده که می‌تواند عرصه را برای طلایی‌پوشان تنگ کند. او افزود: اگر چه پیکان در قعر جدول است اما نتایج این تیم در دوران حضور ویسی و به خصوص بعد از بازی با پرسپولیس بسیار خوب بوده و به همین دلیل آن ها جزو تیم‌هایی هستند که می توانند در لیگ بمانند. شایستگی پیکان برای موفقیت در این مسابقه کمتر از سپاهان نیست و نمی توان از روی جایگاه آن قضاوت کرد اما نتیجه بازی می تواند یکی از دو تیم را قربانی کند. سپاهان با از دست دادن سهمیه ناکامی بزرگی را تجربه می کند و سقوط پیکان شکست بزرگی به شمار می رود.

سپاهان

تراکتور و فولاد غیرقابل پیش بینی است

این کارشناس فوتبال درباره بازی تراکتور و فولاد در خوزستان و سرنوشت این مسابقه در تعیین تیمی که راهی آسیا می شود گفت: دو تیم علاوه بر این بازی نیم نگاهی هم به بازی سپاهان دارند. حداقل خیالشان راحت است که سپاهان روز راحتی نخواهد داشت اما بخش اعظمی از چهره تیم آسیایی در همین زمین رقم می خورد. مهم این است که برنده بازی شانس زیادی برای آسیایی شدن دارد. از طرفی وضعیت دو تیم در بازی های اخیر به گونه ای است که نمی توان نتیجه را پیش بینی کرد و باید به انتظار کوچکترین اشتباهات از سوی هر یک از دو تیم نشست تا نتیجه بازی را فهمید.

وضعیت انتهای جدول پیچیده است

با سید صالحی درباره سرنوشت تیمی که به عنوان دومین سقوط کننده راهی لیگ دسته یک می‌شود صحبت کردیم که او در این باره گفت: واقعا معادله در انتهای جدول پیچیده است. نمی توان پیش بینی کرد از بین این چند تیم کدام یک به لیگ دسته یک می رود. اگر چه در واقعیت احتمال سقوط برخی تیم ها کم است اما هر چیزی ممکن است. هنوز قهرمانی سپاهان در لیگ چهاردهم را به یاد داریم که با کمترین شانس، به قهرمانی رسید. در اینجا هم تیم هایی مانند گل گهر یا ذوب آهن هم امکان سقوط دارند.

سایپا

او در واکنش به اینکه آیا تیم‌های بی‌انگیزه مانند پرسپولیس، صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان می‌توانند با تمام قدرت مقابل تیم‌های قعرجدولی به میدان بروند؟ گفت: برخی از این تیم ها هیج هدفی در این هفته ندارند و برخی هم از مشکلات مالی رنج می‌برند. تقریبا مربیان هر سه تیم کار سختی برای آمادگی صددرصدی بازیکنان خود دارند. واقعا پیش بینی دومین تیم سقوط کننده در چنین وضعیتی دشوار است.

امیدوارم تیمی که وضعیت مالی و تیمی بهتری دارد، سقوط نکند

این کارشناس فوتبال گفت: به شخصه امیدوارم تیمی که وضعیت مالی و تیمی خوبی دارد در لیگ بماند تا فوتبال مان رشد کند. ما نیاز به تیم هایی داریم که به هر طریقی از نظر مالی تامین می شوند تا بازیکنان بیشتر از مسائلی از این دست روی فوتبال شان تمرکز کنند.

به گزارش جی پلاس؛ برنامه هفته پایانی لیگ دسته یک و همینطور جدول مسابقات به این شرح است:

پنجشنبه 30 مرداد 99

پرسپولیس - سایپا    

ذوب آهن - گل گهرسیرجان

شاهین شهرداری‌بوشهر - استقلال   

نفت‌ مسجدسلیمان - پارس جنوبی جم        

پیکان - سپاهان        

شهر خودرو - نساجی مازندران          

ماشین‌سازی‌تبریز - صنعت نفت آبادان        

فولاد – تراکتور

جدول لیگ برتر

جدول رده بندی

 

 

دیدگاه تان را بنویسید