گزارش جی پلاس از هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال

عملیات موفقیت آمیز فرار از سقوط در هفته تساوی های لیگ برتر +برنامه و نتایج/جدول

نیمی از بازی های هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال با تساوی به پایان رسید و سه تیم پایین جدولی هم موفق شدند با پیروزی برابر حریفان خود شرایط شان برای بقا در لیگ را بهبود ببخشند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، در هفته بیست و هشتم لیگ برتر چهار بازی با تساوی به پایان رسید و تیم های ذوب آهن، پیکان و گل گهر هم با سه برد ارزشمند شرایط خود را برای بقا در لیگ برتر از بهبود بخشیدند. شاهین هم با وجود اینکه هم چنان درقعرجدول قرار دارد اما موفق شد تساوی مهمی برابر تراکتور بالا جدولی به دست آورد.

شهرخودرو 2- استقلال 2

در اولین بازی هفته بیست و هشتم لیگ برتر دو تیم بالا جدولی به مصاف هم رفتند که در یک بازی پرحرف و حدیث شاگردان بختیاری زاده و مجیدی به تساوی رسیدند. شهرخودرو ابتدا با گل حسین مهربان از حریف پیش افتاد اما در دقیقه 55 امیر ارسلان مطهری گل تساوی را به ثمر رساند و در ادامه هم دیاباته از روی نقطه پنالتی گل دوم را زد. روی یک ضربه آزاد محمدرضا خلعتبری بازیکن شهرخودرو دروازه حسینی را باز کرد تا بازی با تساوی به پایان برسد. بازیکنان و مسئولان شهر خودرو نسبت به عملکرد دارو معترض بودند و اعتقاد داشتند گل اول استقلال آفساید و پنالتی اعلام شده نیز اشتباه بوده است. به هرترتیب با این تساوی استقلال با 49 امتیاز در رده دوم ماند و شهرخودرو هم با 45 امتیاز در رده ششم جای گرفت.

سپاهان صفر - نساجی یک

در ادامه تیره روزی های سپاهان در لیگ برتر همراه با قلعه نویی این تیم در نقش جهان اصفهان به مصاف نساجی رفت و با تک گل زیبای محمد میری برابر نساجی شکست خورد تا 45 امتیازی و در رده پنجم بماند. در این بازی سپاهان موقعیت های زیادی برای گل زدن داشت که تیر دروازه مانع از گلزنی زردپوشان شد تا جایی که در انتهای مسابقه محمود فکری سرمربی تیم از تیر دروازه تشکر کرد! با این سه امتیاز نساجی با 36 امتیاز در رده هشتم قرار گرفت.

پرسپولیس صفر- ذوب آهن یک

در روز بی انگیزگی کامل پرسپولیس در لیگ برتر شاگردان لوکا بوناچیچ از فرصت استفاده کردند و با اشتباه رادوشویچ توانستند دروازه قهرمان لیگ را بازکنند. تلاش پرسپولیس میزبان برای به تساوی کشاندن مسابقه فایده نداشت و بازی با همین یک گل به نفع ذوب آهن به پایان رسید. با این نتیجه پرسپولیس که در پایان این مسابقه جام قهرمانی لیگ را تحویل گرفت، 63 امتیازی باقی ماند. ذوب آهن هم که خطر سقوط را داشت با این برد با 29 امتیاز به رده دهم جدول رسید.

ماشین سازی یک - پارس جنوبی جم یک

ماشین سازی در خانه میزبان یکی دیگر از تیم های در معرض سقوط لیگ برتر بودند که در دقیقه 49 توسط شاهین ثاقبی به گل رسیدند. ماشین سازی در آستانه برد این مسابقه بود که در دقیقه 95 باصفا گل تساوی را برای پارس جنوبی جم به ثمر رساند. در نهایت این بازی با تساوی یک یک به پایان رسید؛ یک امتیازی که دردی از دو تیم دوا نکرد و کماکان آن ها در منطقه خطر هستند. ماشین سازی با 28 امتیاز سیزدهم و پارس جنوبی جم با 26 امتیاز پانزدهم است.

فولاد صفر - سایپا صفر

شاگردان جواد نکونام در فولاد آره نا به مصاف سایپا رفتند؛ تیمی که به دنبال فاصله گرفتن از قعر جدول است. فولاد هم که با اندیشه هم امتیاز شدن با استقلال به میدان رفته بود ناکام ماند و تیم ها امتیازات بازی را میان خود تقسیم کردند. با این نتیجه فولاد با 47 امتیاز در رده چهارم قرار گرفت و سایپا هم با 28 امتیاز جایگاه دوازدهم را به خود اختصاص داد. سایپا با شاهین تیم آخر جدول 6 و با تیم پانزدهم هم دو امتیاز فاصله دارد و هنوز خطر سقوط آن ها رفع نشده است.

شاهین شهرداری بوشهر صفر - تراکتور صفر

تراکتور که بعد از پیروزی برابر سپاهان، دو هفته پشت سرهم برابر حریفان به تساوی رسیده بود در بوشهر به مصاف تیم قعر جدولی شاهین رفت. شاگردان ساکت الهامی هم در این مسابقه نتیجه ای بهتر از تساوی کسب نکردند. سرمربی تراکتور بین دو نیمه این مسابقه به دلیل افت فشار راهی بیمارستان شد. با این تساوی شاهین با 22 امتیاز در رده شانزدهم ماند و تراکتور هم با 47 امتیاز بعد از استقلال در رده سوم لیگ قرار گرفت.

پیکان یک - صنعت نفت آبادان صفر

پیکان که قبل از هفته بیست و هشتم 24 امتیازی بود در شهر قدس به مصاف تیم میانه جدولی صنعت نفت آبادان رفت و موفق شد با گل جلال الدین علی محمدی سه امتیاز مهم را کسب کند. پیکان با 27 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارد و دو هفته فرصت دارد تا از سقوط فرار کند. شاگردان سراج هم با 38 امتیاز هفتم هستند.

نفت مسجد سلیمان 2- گل گهر سیرجان 3

یکی از جذاب ترین بازی ها در مسجد سلیمان میان نفت و گل گهر برگزار شد که در نهایت شاگردان مجید جلالی با نتیجه 3 بر 2 مقابل میزبان به برتری رسیدند و به روند فرار از سقوط خود ادامه دادند. در این بازی محمود آبادادی دقیقه 2 دروازه میزبان را باز کرد اما بابا احمدی در دقیقه 15 بازی را به تساوی کشاند. 12 دقیقه بعد حسین ابراهیمی برای دومین بار دروازه گل گهر را باز کرد و نیمه اول 2 بر یک به نفت مسجد سلیمان به پایان رسید. بهنام برزای در نیمه دوم تیمش را نجات داد و با دو گلی که در دقایق 64 و 80 به ثمر رساند باعث برد گل گهر شد. با این سه امتیاز گل گهر با 29 امتیاز به رده یازدهم صعود کرد و نفت هم با 34 امتیاز در رده نهم ماند.

نتایج هفته بیست و هشتم لیگ برتر:

شهرخودرو 2- استقلال 2

سپاهان صفر - نساجی یک

پرسپولیس صفر- ذوب آهن یک

ماشین سازی یک - پارس جنوبی جم یک

فولاد صفر - سایپا صفر

شاهین شهرداری بوشهر صفر - تراکتور صفر

پیکان یک - صنعت نفت آبادان صفر

نفت مسجد سلیمان 2- گل گهر سیرجان 3

برنامه هفته بیست و نهم لیگ برتر؛ شنبه 25 مرداد ساعت 20:45

تراکتور - ماشین سازی

نساجی مازندران - ذوب آهن

استقلال - پیکان

گل گهر سیرجان - پرسپولیس

سایپا - نفت مسجد سلیمان

صنعت نفت آبادان - شاهین شهرداری بوشهر

سپاهان - شهرخودرو

پارس جنوبی جم - فولاد

 

 

21

دیدگاه تان را بنویسید