گزارش جی پلاس از شانس تیم های لیگ برتر برای کسب سهمیه آسیا

چه تیم هایی راهی لیگ قهرمانان آسیا می شوند؟

پنج تیم به طور مستقیم برای کسب دو سهمیه آسیا از طریق قرار گرفتن در رتبه دوم و سوم جدول رده بندی لیگ برتر تلاش می کنند و چه بسا اگر تیمی خوش شانس باشد، بتواند با قرار گرفتن در رتبه چهارم به این رقابت ها راه یابد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ رقابت های لیگ برتر به پنج هفته پایانی خود رسیده و از این پس هر گونه خطا یا اشتباهی به سختی قابل جبران خواهد بود. در سال های گذشته به کرات اتفاق افتاده که تیمی تا پایان فصل کم نقص عمل کرده اما با یکی، دو اشتباه در بازی های پایانی مسابقات، تمام امیدها و رویاهایش را به صورت یک جا به باد داده است.

عملکرد تیم های صدرنشین شان می دهد که این روند درباره برخی از تیم ها صدق می کند و با چند اشتباه در بازی های اخیر، فشار زیادی را از سوی هواداران خودی حس می کنند و چه بسا از هفته بیست و ششم با رویکرد دیگری وارد مسابقات شوند.

در حال حاضر تراکتور، شهرخودرو، سپاهان، استقلال و فولاد در رتبه های دوم تا ششم جدول رده بندی هستند و تقریبا همگی از شانس برابر برخوردار هستند اما بازی های پیش رو و بعضا تقابل های این تیم ها با یکدیگر، سرنوشت تیم های صعود کننده به لیگ قهرمانان آسیا را مشخص خواهد کرد.

در شرایط کنونی، استقلال یک بازی کمتر و فولاد دو بازی کمتر از سایرین انجام داده اند که این موضوع موجب امیدواری بیشتر هواداران این تیم شده است اما به علت نتایج سینوسی در بازی های اخیر، هیچ چیز از قبل مشخص نیست.

به همین دلیل، قصد داریم نگاهی به وضعیت این پنج تیم بالانشین برای تصاحب سهمیه آسیا خواهیم داشت که با توجه به قهرمان شدن پرسپولیس، از اهمیت بیشتری برای هواداران برخوردار است و قطعا شاهد بازی های هیجان انگیزی با جلوتر رفتن رقابت ها خواهیم بود.

*تراکتور -  44 امتیاز - دوم

تراکتور/ حاج صفی

برنامه بازی های باقی مانده تراکتور به این شرح است:

شهرخودرو – تراکتور (بازی رفت: تراکتور 3 – شهرخودرو یک)

تراکتور - پیکان (بازی رفت: پیکان 2 – تراکتور 3)

شاهین – تراکتور (بازی رفت: تراکتور صفر – شاهین صفر)

تراکتور – ماشین سازی (بازی رفت: ماشین سازی 2 – تراکتور صفر)

فولاد – تراکتور (بازی رفت: تراکتور یک – فولاد صفر)

*تراکتور در بازی های باقی مانده خود با دو تیم صدرنشین و مدعی سهمیه آسیا بازی دارد. سرخپوشان تبریزی هر دو بازی خود با شهرخودرو و فولاد را در خارج از خانه برگزار می کنند. تراکتور در بازی رفت مقابل شهرخودرو و فولاد با هدایت مصطفی دنیزلی به میدان رفت و به برتری رسید.

*این تیم باید با ماشین سازی در داربی تبریز به میدان برود که به جز بازی رفت فصل گذشته همواره با پیروزی تراکتور یا مساوی تمام شده است.

*تراکتور از 5 بازی پایانی خود در دور رفت 10 امتیاز به دست آورده که در صورت تکرار این نتایج، 54 امتیازی می شود و شانس زیادی برای کسب سهمیه آسیا خواهد داشت.

*دو بازی تراکتور با دو تیم حاضر در انتهای جدول است که آن ها هم از انگیزه بالایی برای پیروزی و بقا در لیگ برتر بهره مند هستند.

*سپاهان – 42 امتیاز – سوم

ذوب آهن سپاهان

برنامه بازی های باقی مانده سپاهان به این شرح است:

سپاهان – صنعت نفت آبادان (بازی رفت: صنعت نفت 4 – سپاهان 2)

استقلال – سپاهان (بازی رفت: سپاهان 2 – استقلال 2)

سپاهان – نساجی (بازی رفت: نساجی 2 – سپاهان 2)

سپاهان – شهرخودرو (بازی رفت: شهرخودرو یک - سپاهان یک)

پیکان – سپاهان (بازی رفت: سپاهان 2 – پیکان صفر)

*شاگردان امیر قلعه نویی در دو بازی خود به طور مستقیم با تیم های بالا جدولی استقلال و شهرخودرو بازی می کنند که در یکی از بازی ها مهمان و دیگری میزبان هستند. آن ها در بازی رفت مقابل دو تیم به تساوی دست یافتند.

*سپاهان یکی از بازی های خود را با پیکان برگزار می کند که در منطقه سقوط قرار دارد و در پسا کرونا نتایج خیلی خوبی به دست آورده است.

*شاگردان قلعه نویی در دور رفت و در 5 بازی پایانی نیم فصل، فقط 5 امتیاز کسب کردند که در صورت تکرار این نتایج، 49 امتیازی می شوند و قطعا برای کسب سهمیه آسیا باید بهتر عمل کنند.

*شهرخودرو 42 امتیاز چهارم

شهرخودرو

برنامه بازی های باقی مانده شهرخودرو به این شرح است:

شهرخودرو – تراکتور (بازی رفت: تراکتور 3 – شهرخودرو یک)

صنعت نفت آبادان – شهرخودرو (بازی رفت: شهرخودرو صفر – صنعت نفت آبادان یک)

شهرخودرو – استقلال (بازی رفت: استقلال یک – شهرخودرو صفر)

سپاهان – شهرخودرو (بازی رفت: شهرخودرو یک - سپاهان یک)

شهرخودرو -  نساجی (بازی رفت: نساجی صفر – شهرخودرو صفر)

*شاگردان سهراب بختیاری زاده در مسیر خود با سه تیم مدعی استقلال، تراکتور و سپاهان دیدار می کنند که تاثیر این بازی ها برای سایر رقبا بسیار مهم است و هر نتیجه ای به سود سایرین خواهد بود.

*در بازی رفت ودیدار با این سه تیم مدعی، یحیی گل محمدی سرمربی وقت شهرخودرو فقط یک امتیاز از سه بازی و با مساوی برابر سپاهان در خانه به دست آورد.

*شهرخودرو در پنج بازی پایانی خود در نیم فصل نخست فقط 2 امتیاز کسب کرد که در صورت تکرار این نتایج، هیچ شانسی برای قرار گرفتن در صدرجدول نخواهد داشت و نهایتا 44 امتیازی شود.

*استقلال 41 امتیاز پنجم

استقلال و صنعت نفت آبادان

برنامه بازی های باقی مانده استقلال به این شرح است:

استقلال – نساجی (بازی رفت: نساجی یک – استقلال 2)

معوقه: پارس جنوبی – استقلال (بازی رفت: استقلال 2 – پارس جنوبی صفر)

استقلال – سپاهان (بازی رفت: سپاهان 2 – استقلال 2)

شهرخودرو – استقلال (بازی رفت: استقلال یک – شهرخودرو صفر)

استقلال – پیکان (بازی رفت: پیکان 2 – استقلال 2)

شاهین – استقلال (بازی رفت: استقلال 4 – شاهین یک)

*شاگردان مجیدی در شش دیدار باقی مانده خود با دو تیم از صدر و سه تیم از انتهای جدول رده بندی بازی دارند که همگی آن ها انگیزه بالایی برای موفقیت دارند.

*آبی ها در دور رفت بازی ها از 6 دیدار پایانی خود 14 امتیاز به دست آوردند که در صورت تکرار این نتایج، 55 امتیازی می شوند و مدعی اصلی نایب قهرمانی به شمار می روند.

*استقلال در سه بازی پایانی نیم فصل اول، یک بازی با مربی گری آندره آ استراماچونی به میدان رفت و در دو بازی پایانی هم بدون او راهی میدان شد اما در این مقطع با فرهاد مجیدی به مصاف رقبای خود خواهد رفت.

*فولاد – 39 امتیاز – ششم

پرسپولیس و فولاد خوزستان

برنامه بازی های باقی مانده فولاد به این شرح است:

فولاد – ذوب آهن (بازی رفت: ذوب آهن یک – فولاد صفر)

معوقه: نساجی – فولاد (بازی رفت: فولاد یک – نساجی صفر)

گل گهر – فولاد (بازی رفت: فولاد 2 – گل گهر صفر)

معوقه: فولاد – نفت مسجد سلیمان (بازی رفت: نفت مسجد سلیمان صفر – فولاد صفر)

فولاد – سایپا (بازی رفت: سایپا صفر – فولاد صفر)

پارس جنوبی – فولاد (بازی رفت: فولاد یک – پارس جنوبی صفر)

فولاد – تراکتور (بازی رفت: تراکتور یک – فولاد صفر)

*برتری فولاد نسبت به رقبایش داشتن هفت دیدار باقی مانده از فصل جاری است که با توجه به بهبود عملکرد شاگردان نکونام، می تواند به نفع آن ها شود.

*فولاد با سه تیم از انتها و دو تیم از صدر جدول دیدار خواهد کرد که هر 5 تیم مملو انگیزه هستند.

*شاگردان نکونام در هفت بازی باقی مانده خود در دور رفت 11 امتیاز گرفتند که در صورت تکرار این نتایج در مقطع کنونی، 51 امتیازی می شوند و شانس خود را برای رسیدن به رتبه دوم و سوم کاهش می دهند اما می توانند امیدوار بمانند.

گروه ورزشی جی پلاس؛ بررسی بازی های باقی مانده تیم های صدرنشین نشان می دهد که سرنوشت همه تیم ها در اختیار خودشان است و بازی های رودررو بیشترین سهم را در تعیین تیم های مدعی سهمیه آسیا خواهد داشت.

از طرفی تیم نساجی به علت داشتن 4 بازی با تیم های صدرنشین، یکی از تیم های تاثیرگذار در این بازی های باقی مانده خواهد بود. نساجی چند هفته قبل هم تراکتور دیگر مدعی سهمیه آسیا را شکست داده بود و بسیار آماده است.

اگر نتایج دور رفت بازی ها تکرار شود، استقلال دوم، تراکتور سوم و فولاد چهارم، سپاهان پنجم و شهرخودرو ششم می شوند اما احتمال تکرار این اتفاق چندان بالا نیست چرا که تیم ها نسبت به پاییز سال گذشته تغییرات بسیاری داشته اند.

دیدگاه تان را بنویسید