جی پلاس بررسی کرد

48 ساعت تا پاسخ فیفا به ایران/ مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال زیرسایه نقص اساسنامه و کرونا/ عضو مجمع: تلفنی و فکسی رای نمی دهیم

فدراسیون فوتبال در 48 ساعت آینده پاسخ رسمی فیفا را برای برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال دریافت می کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ انتخابات فدراسیون فوتبال به بن بست رسیده و برای خروج از این مشکل، نیازمند موافقت فیفا و صدور مجوز برای برگزاری این انتخابات است. فیفا در نامه های مختلف به این فدراسیون، ایرادهایی را به اساسنامه مصوب در سال 90 گرفته است و اعلام کرده تا زمان اصلاحات و تایید آن، انتخابات از وجاهت قانونی برخوردار نیست.

در پی این اتفاقات، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال جلسه ای را برگزار کردند و به اتفاق، درخواستی برای فیفا فرستاده شد تا به علت بروز برخی بحران های ناشی از نبود رئیس در فدراسیون، با برگزاری انتخابات موافقت کند و در اسرع وقت اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال آغاز شود.

وزیر ورزش ابراز امیدواری کرده که فیفا درخواست فدراسیون را قبول خواهد کرد تا به این ترتیب پرونده انتخابات در این نهاد هم بسته شود اما فیفا برخلاف سایر فدراسیون های جهانی روی این قبیل موارد و دخالت های دولتی سخت گیری بیشتری دارد.

*5 روز تا انتخابات و اعلام نشدن لیست تایید صلاحیت ها

انتخابات فدراسیون فوتبال قرار است 25 اسفند برگزار شود اما برخلاف سنوات گذشته هنوز فهرست تایید صلاحیت شده ها اعلام نشده و حاضران در مجمع هنوز نمی دانند به چه کسی می توانند رای دهند. اگر یک درصد هم انتخابات برگزار شود، سردرگمی عجیبی در این انتخابات پیش می آید.

در سال های گذشته حداقل 10 روز قبل از انتخابات، اسامی نفرات تایید صلاحیت شده اعلام می شد اما به علت اتفاقاتی که رخ داده هنوز تکلیف در این فدراسیون مشخص نیست.

*کرونا و عدم تمایل اعضای مجمع برای سفر به تهران

برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال نیازمند حضور تعداد مشخصی از اعضا در محل برگزاری مجمع است که شیوع ویروس کرونا و بی میلی برخی از اعضا برای سفر به تهران، این انتخابات را در صورت صدور مجوز از سوی فیفا هم تحت الشعاع قرار می دهد.

البته در انتخابات فدراسیون دوومیدانی که با اصرار وزارت ورزش و به شکل جدید و نوینی برگزار شد، برخی از اعضا با استفاده از تلفن و ارسال فکس، آرای خود را به شیوه غیرمستقیم داخل صندوق های رای انداختند و نهایتا گزینه مدنظر وزارت خانه به فدراسیون دوومیدانی راه یافت.

* عضو مجمع فدراسیون فوتبال: در فوتبال رای گیری تلفنی و از طریق فکس نداریم

پیرامون این موضوع محمدرضا غفاری، یکی از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال و رئیس هیات فوتبال استان مرکزی در گفت و گو با جی پلاس؛ درباره ایرادهای فیفا به اساسنامه فدراسیون و معلق ماندن انتخابات، اظهار می کند: هنوز فدراسیون فوتبال درباره لغو انتخابات چیزی اعلام نکرده و ما طبق برنامه باید در مجمع حاضر شویم. البته لغو انتخابات هم به معنای لغو مجمع نیست و ما با دو موضوع متفاوت طرف هستیم.

وی درباره احتمال برگزاری مجمع پس از لغو انتخابات، ادامه می دهد: با وضعیتی که در کشور به وجود آمده، بعید می دانم همکاران در مجمع حاضر شوند. سفر در چنین وضعیتی و با توجه به محدودیت هایی که برای مسافرت از شهری به شهر دیگر به وجود آمده، بسیار دشوار است.

این عضو مجمع فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه انتخابات فدراسیون دوومیدانی با حضورتلفنی اعضای غایب برگزار شد و برخی آرای خود را در قالب فکس به این فدراسیون فرستادند گفت: چنین چیزی غیر ممکن است و هرگز اجازه این اتفاق را نمی دهیم. کسی که به مجمع نیامده، نمی تواند رای بدهد و حداقل می تواند معاون یا جانشین خود را برای این برنامه بفرستد. ما چنین چیزی در فدراسیون فوتبال نداریم. با این حال احتمال می دهم مجمع به علت شیوع کرونا به تعویق بیافتد.

غفاری خاطرنشان کرد: برگزاری مجمع در این شرایط به این معنی است که حدود 200 تا 300 نفر شامل اعضای مجمع و همراهان اشخاص، تدارکات، برگزار کننده ها و اهالی رسانه باید زیر یک سقف و فضای بسته جمع شوند که به علت حضور افراد از استان های مختلف خطرناک است.

*48 ساعت تا پاسخ فیفا به فدراسیون فوتبال

فیفا در نامه آخر خود به فدراسیون گفته بود که آن ها هنوز راهکار شفاف و روشنی درباره برگزاری انتخابات و اصلاح اساسنامه ارائه نکرده اند تا خیال فدراسیون جهانی فوتبال راحت شود. با این وجود بعضی از اعضای وزارت ورزش و برخی چهره ها امیدوار هستند فیفا در نامه جدید خود با برگزاری انتخابات و اصلاح اساسنامه موافقت کند. بنابر اخباری که از کمیته بین الملل فدراسیون دریافت کردیم، فیفا حداکثر تا 48 ساعت دیگر پاسخ نامه فدراسیون فوتبال ایران را می دهد.

دیدگاه تان را بنویسید