فیفا با برگزاری انتخابات فدراسیون در ۲۵ اسفند مخالفت کرد

فیفا با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال ایران مخالفت خود را با برگزاری مجمع انتخاباتی تا پیش از اصلاح اساسنامه این فدراسیون اعلام کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مدتی قبل سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان مدعی شد "سال ۲۰۱۹ دو نفر از کارمندان فیفا از قسمت حقوقی مربوط به بررسی اساسنامه‌ها، به نام آقای الکساندر و خانم لارا و یک نفر از‌ای اف سی، جلسات متعددی را با هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران برگزار کردند. اساسنامه جدیدی نوشته شد و مقرر گردید با هماهنگی هیئت دولت و وزارت ورزش نهایی شود.

تاج هم اواخر دوران ریاستش خیلی تلاش کرد تا اساسنامه جدید را نهایی کند، اما متاسفانه با توجه به اینکه آن اساسنامه تعاریف مشخص و کلید واژه‌های معینی برای تعریف خیلی از واژه‌ها از جمله بحث حاکمیت، دولت و ماهیت فدراسیون فوتبال داشت کنار گذاشته شد. مسئله قابل توجه این است که چرا از آگوست ۲۰۱۹ تا الان این مسئله توضیح داده نشد و مسکوت مانده است. این اتفاق افتاده، اما هیچ کدام از اعضای مجمع به این مسائل نمی‌پردازند، چرا که به دنبال زد و بند‌های خودشان هستند".

برهمین اساس با وجود اینکه مسئولان فدراسیون فوتبال بار‌ها اعلام کرده اند انتخابات فدراسیون به تعویق نمی‌افتد و در همان تاریخ ۲۵ اسفند برگزار می‌شود، اما درحالیکه تنها ۱۹ روز تا مشخص شدن تکلیف فدراسیون فوتبال ایران زمان باقی مانده است، طبق اعلام برخی منابع موثق، فیفا به تازگی بار دیگر پیگیر مراحل تصویب و اجرای اساسنامه جدید فوتبال کشورمان که مورد تایید خودش است شده و همین موضوع انتخابات آتی را در معرض لغو قرار داده است.

فدراسیون فوتبال کشورمان روز ۲۰ بهمن و در آخرین روز ثبت نام نامزد‌های انتخاباتی فدراسیون فوتبال نامه‌ای را به فیفا ارسال کرد و در آن از فیفا خواست نظر خود را درباره برگزاری انتخابات با اساسنامه مصوب ۱۳۹۰ فدراسیون اعلام کند، اما ۵ اسفند فیفا در پاسخ به نامه طرف ایرانی، خواستار اصلاح اساسنامه و تعویق انتخابات تا پس از تصویب اساسنامه جدید طبق بند‌های مدنظر فدراسیون بین المللی فوتبال شد.

برهمین اساس اگر فیفا از موضع خود کوتاه نیاید مسئولان فدراسیون فوتبال باید در سریع‌ترین زمان ممکن مجمع این فدراسیون را برای تصویب اساسنامه جدید تشکیل داده و پس از طی شدن مراحل تایید اساسنامه در مجمع و هیئت دولت، بار دیگر فرآیند انتخاباتی را انجام بدهند.

حال باید دید مسئولان فدراسیون در روز‌های آتی چه واکنشی نسبت به این موضوع نشان خواهند داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید