حجت الاسلام محمد علی انصاری روز یکشنبه در آخرین جلسه بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در حرم مطهر اظهار کرد: مقدمات برگزاری این مراسم به خوبی در حال انجام است و تمامی عوامل اجرایی با وجود ماه مبارک رمضان در حال برنامه ریزی دقیق این مراسم خواهند بود.
وی افزود: با کمیته امنیت، قرارگاه شهید فهمیده و سپاه ولی امر و رصدی که از برنامه های اجرایی انجام شده است، به لطف الهی برنامه ها با آرامش و نظم خاصی پیش می رود.
وی گفت: توجه به تمامی مسائل امنیتی به خوبی انجام شده است و مشکلی در برگزاری این مراسم وجود ندارد.
دبیر ستاد بزرگداشت امام راحل عنوان کرد: با وجود ماه مبارک رمضان جمعیت استانی کمتری به نسبت سال های گذشته در این مراسم حضور می یابند و سهمیه های مصوب استان ها باید به این مراسم اعزام شوند و اتکای اصلی ما به جمعیت های متمرکزی است که توسط قرارگاه شهید فهمیده اعزام می شوند.
وی ادامه داد: اگر استانی توانایی اعزام افراد بیشتری را دارد، ما زمینه استقبال و میزبانی را فراهم کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: امسال این مراسم در حدود 40 دقیقه زودتر از سال های قبل و با توصیه دفتر مقام رهبری آغاز می شود و هرلحظه که صحن از نظر جمعیت آماده شود، رهبری نیز زودتر از موعد مقرر حضور می یابند.
وی گفت: بازرسی ها و استقرار مردم باید به سرعت و نظم خاص انجام شود و از آنجایی که مردم روزه دار هستند نباید در پشت ایستگاه های بازرسی معطل شوند.
وی ادامه داد: پایان این مراسم بسیار تعیین کننده است که باید با نظم ، آرانش و برنامه ریزی دقیق انجام گیرد.
انصاری گفت: هیچگونه توزیع افظاری در این مجموعه انجام نمی شود و تنها از طریق کاروان ها و بخشی نیز توسط شهرداری حرم مطهر انجام می گیرد.
وی ادامه داد: انتظامات و پذیرایی از شهروندان تهرانی نیز برای ما دارای اهمیت خاصی است و خروج از حرم از لایه های جنوبی بلوار حرم انجام می گیرد و در لایه های خروجی تدابیر لازم نیز اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: درب های جنوبی و منتهی با پارکینگ ها باید در اختیار باشد و درعین حال پیش بینی های لازم اندیشیده شود تا به مکان های پذیرایی هدایت شوند.
وی با اشاره به اهمیت تجلیل و تکریم زائران افزود: تمامی دستگاه ها باید نیروهای تحت امر خود را راهنمایی کنند و در تمامی موارد با صبر و نظم خاص با زائران برخورد کنند.
مراسم محوری ارتحال امام خمینی (ره) عصر 14 خردادماه، سه ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء در صحن مطهر امام راحل آغاز خواهد شد.
2 ساعت مراسم رسمی با بیانات مقام معظم رهبری ادامه خواهد داشت و یک ساعت مانده به وقت اذان مغرب و عشاء پایان می یابد.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.