محمود پوردیوان بیگی مقدم روز پنج شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از 7 اثر از شش مولف فرهنگی شهرستان دماوند که با حضور دوستداران کتاب در سالن اجتماعات فرهنگسرای کوثر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در زمینه فعالیت های فرهنگی و علمی توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان است که این مهم در نهاد فرهنگ و ارشاد شهرستان طی یک سال اخیر تقویت شده است.
وی خریداری کتاب، تامین زیرساخت های بخش کتاب و کتابخوانی و حمایت از کتابخانه عمومی شهرستان و همچنین معرفی کتابهای مولفان و رونمایی از آنها را بخشی دیگر از اقدامات این نهاد عنوان کرد و گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاه های متعددی در سطح شهرستان ویژه اقشار مختلف مردم، دانش آموزان و ... برپا شد که این مهم در پایان سال با برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در شهرستان دماوند تقویت می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه این نهاد تاکنون 55 مولف را شناسایی نموده و در حال افزایش نیز هستند، خاطرنشان کرد: امروز 7 اثر از شش مولف شهرستان در زمینه های تاریخ، ادبیات و فلسفه رونمایی شد که امیدواریم این مهم افزایش یابد چراکه جزو پیشینه و سابقه فرهنگی شهرستان محسوب می شود.
پوردیوان بیگی مقدم ادامه داد: بیشتر این مولفان دارای بیش از 16 اثر هستند و سابقه طولانی در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری **انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.