به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی ، در این مراسم که با حضور مسئولان شهری و شهرستانی برگزارشد، اظهار کرد: همه ما مدت کوتاهی در این دنیا زندگی می کنیم و اگر می خواهیم از خودمان اثری ماندگار بجا بماند، بهترین کار نوشتن کتاب است.
وی افزود: نویسندگی کار بسیار ارزشمندی است و همه توانایی مولف شدن را دارند در صورتی که از دورانی کودکی به خواندن کتاب و مطالعه اهمیت دهیم و در دوران تحصیل نیز انشا بنویسیم.
امام جمعه شهرستان دماوند تصریح کرد: همه ما میتوانیم مدارج علمی را بدست آوریم و افق آینده را برای خود ترسیم کنیم و این منوط به صرف فعل خواستن است که امیدواریم در سال های آینده شاهد رونمایی از کتاب دانش آموزان و دانشجویان شهرستان دماوند باشیم.
همچنین مهرداد پورفتحی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند دراین مراسم در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت : یکی از مهم ترین وظایف آموزش و پرورش به عنوان متولی این بخش، توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
وی ادامه داد: علت پیشرفت کشورهای توسعه یافته، توجه داشتن به موضوع کتاب و کتابخوانی است زیرا سهم آنان در مطالعه 80 درصد است ولی با توجه به آمار 80 درصد جمعیت جهان را کشورهای در حال توسعه تشکیل می دهند و سهمشان در مطالعه زیر 30 درصد است.
این مقام مسئول تاکید کرد: چیزی غیر از کتاب ماندگار نخواهد بود و ما وظیفه داریم در آموزش و پرورش، کتاب و کتابخوانی را ترویج دهیم و مهمترین موضوع توجه و اهمیت به درس انشاء در دوران تحصیل است.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه با سه هزار و 500 جلد کتاب فرصت خوبی برای بهره مندی دانش آموزان دیگر مدارس شهرستان است، گفت: در این نمایشگاه 55 اثر از 11 مولف فرهنگی و آموزش و پرورشی شهرستان نیز وجود دارد که دانش آموزان می توانند از آن استفاده کنند.
در این مراسم زنگ نمادین هفته کتاب و کتابخوانی نواخته و در پایان این مراسم از 10 مولف و نویسنده فعال شهرستان دماوند تجلیل شد.
نمایشگاه کتاب در هنرستان زینبیه شهرستان دماوند در رده های سنی مختلف با موضوعات متفاوت از امروز به مدت یک هفته با 50 درصد تخفیف گشایش یافت.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.