به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در مراسمی با حضور مسئولان شهرستان دماوند زنگ آغاز بهار تعلیم و تربیت در 127 مدرسه شهرستان و بصورت نمادین در مدرسه احمد ابراهیمی نواخته شد.
حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند در این مراسم با تاکید بر اهمیت جایگاه علم و دانش بیان کرد: ماه مهر، ماه علم آموزی و ماه محرم ماه عزاداری و تزکیه نفس است و زمانی که تزکیه در کنار علم قرار می گیرد تداعی کننده آیه ای از آیات سوره جمعه است؛ معلمان هم برای تزکیه و هم برای تعلیم باید قدم بردارند.
امام جمعه شهرستان دماوند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل تصریح کرد: امنیت کنونی جامعه به برکت خون پاک شهدا است و انشالله در سایه این امنیت شهرستان دماوند بتواند در تمام عرصه ها موفقیت های بزرگی را کسب کند که این مهم نتیجه زحمات معلمان و مربیان است.
ناصر محمودی فرد، فرماندار شهرستان دماوند درادامه این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: افتخار ما داشتن جوانانی است که برای دفاع از کشور جان نثاری کردند و امنیت امروز به برکت ایثارگری های آنان است و امید است فرهنگ ایثار و شهادت از مدارس در باور فرزندان ایران نهادینه شود.
وی موفقیت در هر عرصه ای را وجود نشاط در آن دانست و بیان کرد: قرار نیست که همه امورمان با غم و اندوه همراه شود؛ رزمندگان نیز در زمان جنگ با شوق و نشاط جان نثاری می کردند.
فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و اولیا نیز در این موضوع نقش مهمی دارند که برای آینده بهتر فرزندانشان با مسئولان همکاری کنند.

**حضور دانش آموزان دماوندی در 531 کلاس درس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید
مهرداد پورفتحی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند در خصوص نقش دانش آموزان در دفاع مقدس بیان کرد: جنگ و تهاجمی که دشمن در زمان دفاع مقدس انجام داد نتوانست مانع از رفتن دانش آموزان به کلاس ها شود و دانش آموزان بعد از فراگیری علم و دانش به جنگ با دشمن پرداختند و امروز در آغاز سال تحصیلی جدید یاد و خاطره 36 هزار دانش آموز شهید را گرامی داریم.
وی ادامه داد: امسال سال تحصیلی جدید در 127 مکان آموزشی و 531 کلاس درس با حضور 15 هزار و 338 دانش آموز آغاز می شود که از این تعداد مدرسه، 107 مورد دولتی و 20 مدرسه غیر دولتی و از بین مدارس دولتی، 88 مدرسه در حوزه شهری و 39 مدرسه در حوزه روستایی است.
این مقام مسئول با بیان اینکه اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند حوزه شهری دماوند، آبسرد و کیلان را تحت پوشش دارد، گفت: در مدارس شهرستان دانش آموزان پایه اول تا پیش دانشگاهی تحصیل می کنند که از تعداد 15 هزار و 338 دانش آموز، 11 هزار و 125 دانش آموز ایرانی و 4 هزار و 213 نفر اتباع خارجی هستند.
پورفتحی با بیان اینکه تراکم کلاس های درسی 25 نفره بوده و از استاندارد خوبی برخوردار است، گفت: آموزش و پرورش شهرستان دماوند دارای 628 نفر دبیر بوده که از این تعداد 187 نفر مرد و 441 نفر خانم هستند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.