جمشید جویباری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای ماده 56 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع و ملی شدن اراضی، این اراضی به اشتباه غیر ملی و جزء مستثنیات تشخیص داده شده بود که پس از بررسی و تطبیق عکسهای هوائی، نقشه اجرای قانون و تصاویر ماهواره ای با طبیعت مشخص شد که این اراضی واجد تعاریف منابع ملی و جزو انفال است که بر همین اساس به منظور اعاده حقوق دولت اقدامات قانونی در اعتراض به نحوه اجرای مقررات ملی شدن این اراضی صورت گرفت.
وی ادامه داد: با تکمیل فرم شماره 5 از سوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران که به موضوع قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی موضوع اجرای ماده 56 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع اشاره دارد به غیر ملی بودن این اراضی اعتراض شد و این اعتراض در کمیسیون ماده واحده این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت که پس از پیگیری های لازم به همراه مستندات قانونی این میزان اراضی به دولت بازگردانده شد.
جوبیاری به حفاظت و حراست از اراضی ملی فیروزکوه تاکید کرد و خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده و گزارش با متخلفان و متصرفان به اراضی ملی برخورد قاطع و قانونی صورت می گیرد.
شهرستان فیروزکوه در منتهی‌الیه شمال شرقی استان تهران و در طول جغرافیایی ۵۲:۴۶ و عرض جغرافیایی ۳۵:۲۸ واقع شده‌است. این شهرستان از شمال و شرق به استان مازندران، از جنوب و جنوب شرقی به شهرستان سرخه در استان سمنان و از غرب به شهرستان دماوند محدود می‌گردد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7243/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.