مهدی یداللهی در جلسه توجیهی دانشجویان ورودی 97- 96 دانشگاه پیام نور در جمع خبرنگاران بیان کرد: در نیمسال تحصیلی اول 96-97 از سه طریق پذیرش دانشجو می پذیریم که یکی از آن از طریق کنکور سراسری در مقطع کارشناسی به تعداد 290 نفر در رشته های مختلف، از طریق بدون آزمون که تاکنون 103 نفر ثبت نام کردند و در مقطع کارشناسی ارشد که 50 نفر جذب شده اند.
وی در خصوص آزمون فراگیر خاطر نشان کرد: امروز آخرین فرصت ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور است که امیدواریم امسال همانند سال گذشته حداقل 120 نفر جذب داشته باشیم.
این مقام مسئول افزود: 62 رشته و گرایش کارشناسی و 12 رشته با گرایش کارشناسی ارشد در این مرکز آموزشی وجود دارد و با توجه به اینکه دفتر گسترش وزارت علوم آیین‌نامه‌های جدیدی برای اخذ رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وضع کرده و بخشنامه‌ای که هیئت امنا با دفتر گسترش در راستای جابجایی رشته ها بین مراکز موافقت کردند و به احتمال زیاد با آمایشی که انجام می‌دهیم تعدادی رشته پرطرفدار به این مرکز اضافه خواهد شد.
این مقام مسئول در خصوص شرایط دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور مرکز دماوند، 31 هیئت علمی دارد و در میان مراکز 18 گانه معمولا رتبه این مرکز بین هشتم تا دهم بوده ، اما به لحاظ نظم کلاسی و به لحاظ امکانات مورد نیاز دانشجو اعم از آزمایشگاه و کارگاه‌ها جزو مراکز برتر استان هستیم و کمترین میزان شکایت از دانشگاه پیام نور دماوند وجود دارد.
یداللهی اضافه کرد: معمولا 70 درصد دانشجویان را بانوان و 30 درصد آن را آقایان تشکیل می دهند و ما در این جلسه که در 2 بخش در نظر گرفته شده است علاوه بر سخنرانی‌ مسئولان به بیان آیین‌نامه آموزشی، معرفی همکاران، کلیپ هایی از دانشجویان و معرفی انجمن‌های علمی، فعالیت‌های فرهنگی و فعالیت‌های دانشجویان می پردازیم.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.