به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در دفتر کارش با بیان این که در سال جاری به صورت نمونه در شهرستان مهدی شهر طرح جمع آوری کتاب های اضافی اجرا شد، افزود : در این طرح 300 هزار جلد کتاب جمع آوری شده که ارزش ریالی آن به میزان کمک مالی 10 سال به کتابخانه های استان است.
وی روند اجرای این طرح را به عنوان یک فرهنگ اصولی، مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: هر کتاب که به فرد داده می شود به منزله نجات یک انسان بوده و به همین دلیل کار مسوولان بخش کتابخانه های استان دارای پاداش معنوی است.
خباز با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان سمنان ادامه داد: با تلاش مسئولان کتابخانه ها ،بحث کتابخوانی در استان رو به رشد بوده که این امر نشان دهنده ی گذر از بی تفاوتی به کتاب است.
استاندار سمنان تصریح کرد: با اهمیت کتاب و کتابخوانی، جایگاه کتابدار به صورت ویژه ای افزایش می یابد چراکه مردم متوجه خواهند شد که این قشر، به آنها در رفع مشکلات فکری و اعتقادی کمک می کنند.
وی اضافه کرد: در ستاد اربعین امسال،از 20 موکب استان سمنان، سه موکب فرهنگی بوده، زیرا اعتقاد مسوولان ، تحول فکری در جامعه با رویکرد فرهنگی است.
به گزارش ایرنا کتابخانه های عمومی استان سمنان در حال حاضر 57 هزار و 553 نفر عضو فعال دارد.
6026
خبرنگار: سارا خدادادی ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.