به گزارش ایرنا ، در این مراسم که روز پنجشنبه در ایستگاه شماره یک آتش نشانی شهرستان ورامین برگزار شد ، از آتش نشانان فرزند شهید ، آتش نشانان نمونه و تنی چند از آتش نشانان داوطلب ورامین تقدیر به عمل آمد.
فرماندار شهرستان ورامین در این مراسم گفت : آتش نشانان قشر زحمت کش ، تلاش گر و از خود گذشته ای هستند که با تأسی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ، فداکارانه به یاری مردم شتافته و جان آنان را در حوادث مختلف نجات می دهند.
محمدرضا یوسفی افزود : عشق و علاقه آتش نشانان یاری رساندن به مردم است و این عشق باعث می شود که بسیاری از آن ها در مأموریت ها ، جان خود را از دست داده و به شهادت برسند.
وی بیان کرد: آتش نشانان مانند رزمندگان دفاع مقدس ، در خط مقدم دفاع از مردم قرار دارند ، کسانی که در مأموریت ها از سرنوشتی که برای آن ها رقم خورده خبری ندارند باید از سوی مسئولان تکریم شده و مسائل و مشکلات شغلی آن ها برطرف شود.
فرماندار ورامین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دوران هشت سال دفاع مقدس گفت : مسئولان و مردم بدانند که اگر به خانواده معظم شهدا احترام گذاشته و جایگاه آن ها را تکریم می کند در اصل از آیات خداوند تکریم کرده اند چرا که خداوند متعال بارها در آیات قرآن از جایگاه رفیع آنان یاده کرده و از مقام آن ها تجلیل به عمل آورده است.
وی با اشاره به ایثار و از خودگذشتگی شهدای مدافع حرم گفت : امروز شهدای مدافع حرم در ادامه راه شهدا و رزمندکان اسلام ، در راه دفاع از اهل بیت عصمت و طهارت در سوریه جان خود را تقدیم اسلام می کنند و همگان وظیفه دارند که به مقام آنان احترام بگذارند.
یوسفی تأکید کرد: وقتی نام شهدای مدافع حرم می آید ، همه مومنین و شیعیان باید کارخود را تعطیل کرده و ضمن حضور در مراسم تشییع پیکرشان ، به خانواده این شهیدان مظلوم نیز رسیدگی کنند.
وی بیان کرد: اگرامروز ایران اسلامی از سربلندی ، عزت و اقتدار در جهان برخوردار است و همچون نگینی درخشان در جهان تلألو دارد به برکت خون شهیدان انقلاب اسلامی ، دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم است.
در پایان این مراسم آتش نشانان با پیکرشهید مدافع حرم صادق راشدی ، از شهدای مدافع حرم وداع کردند.
دشت ورامین در طول دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 400 شهید تقدیم اسلام کرده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.