به گزارش ایرنا مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس دراین مراسم با بیان اینکه ازخودگذشتگی شهدا، ایثارگران و آزادگان با هیچ قلم و زبانی قابل بیان نیست اظهار کرد: آنان با خدا معامل کرده و اجر آنرا نیز در نیزد خداوند محفوظ است.
حسن خلج طهرانی خطاب به ایثارگران ، رزمندگان و آزادگان شاغل در این منطقه با بیان اینکه با برگزاری چنین مراسم هایی حتی نمی شود ذره ای از ایثار شما و خانواده هایتان را جبران کرد افزود: بیش از هرچیز ما به زنده نگه داشتن یاد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و همچنین مدافعان حرم نیاز داریم.
وی در ادامه به اشاره به استقبال مردم از پیگر شهید حججی خاطرنشان ساخت: تشییع جنازه این شهید بی سر از سوی مردم شهرهای تهران، مشهد ، اصفهان و زادهگاهش شهر نجف آباد نشان داد که هنوز روحیه ایثار و شهادت طلبی در بین اقشار مردم موج می زند و پای اعتقاداتشان به خصوص حمایت از ولایت ایستاده اند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس یکی از مهم ترین افتخاراتش را دفاع از منافع و همچنین سهم ایثارگران، آزادگان و خانواده شاهد در مجموعه تحت مدیریتیش عنوان و تاکید کرد: معتقدم کسانی که سلامتی و عزیز ترین هایشان را از دست داده اند باید مورد توجه ویژه ای قرار بگیرند زیرا این حق آنهاست و هر نوع تجلیلی و تقدیری وظیفه مدیران دستگاههای اجرایی و حتی بخش خصوصی است.
وی پاسداشت هفته دفاع مقدس را که مبتنی بر منطق، ایمان و اتحاد بی نظیر نظام مقدس وملت شریف است را یک فریضه واجب دانست و گفت: در31 شهریور 1359، دشمن در یک حمله وحشیانه نیابتی از سوی امریکا وهم پیمانانش ، به خاک سرزمین ایران و انقلاب نوپای اسلامی آن هجوم آورد اما آنچه در تاریخ رقم خورد، شکوفایی اراده ، تبیعت از ولایت فقیه ، پاسداشت انقلاب و حراست ازخاک میهن، ایثار و شجاعت مردمان این سرزمین بود که برای همیشه در تاریخ ماندگار است.
خلج طهرانی با بیان اینکه در دنیا پایان جنگ را جشن می گیرند بیان داشت: لیکن ما به دلایل شروع وشکوفایی پایداری، پایبندی به نظام ، وفاداری و ولایت مداری، آغاز این اتفاق را گرامی می داریم چونکه مردم ما در جهاد، دفاع و ایثار با دیگران متفاوت اند.
وی از روحیه ایثار و شهادت بعنوان یکی از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس نام برد و ابراز داشت: این تجربه به خصوص شهادت طلبی باعث دفاع همه جانبه جوانان این مرز و بوم از حرمین ائمه اطهار در خاک عراق و سوریه شد.
شهادت طلبی و ایثارگری ، نسل امروز در سوریه و عراق برگرفته از کتاب قطور دفاع مقدس است که رزمندگان آن شجاعانه ایستاده اند و اجازه نمی دهند صاحبان افکار پلید حتی به کشور ما نزدیک بشوند.
خلج طهرانی با بیان خاطره ای از دلاور مردی و هوشمندی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: هرگز و به هیچ شکل و شیوه ای نمی توانیم از زحمات و ازخودگذشتگی رزمندگان، ایثارگران و آزادان و خانواده آنان تقدیر کنیم.
در ادامه این مراسم از تعداد 25 نفر ازکارکنان خانواده شهدا ، جانبازان و ایثارگران شاغل در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تجلیل شد.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس که افزون بر 14هزارنفر در صنایع مستقر در آن با محوریت شرکت های فولادی شاغل هستند درغرب بندرعباس قرار دارد.
6149/6048
خبرنگار : رضا گیلانی ** انتشار خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.