به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی در عملیات ها با سربندهای یا حسین(ع) یا زهرا(س) در مقابل دشمنان ایستادند، آنان با یا حسین ها جانفشانی می کردند و در مقابل دشمن می ایستادند.
وی افزود: اگر رزم رزمندگان، خون شهدا و اسارت اسیران نبود امروز عزت و اقتدار نداشتیم، ایران اسلامی هم اکنون در دایره ای از آتش در امنیت قرار دارد.
وی به سخنان رهبری در جمع نیروهای انتظامی اشاره و تصریح کرد: به فرموده رهبری ما بازیچه ابرقدرت ها نیستیم، روی پای خود می ایستیم، ما که پای رفتن داریم زیراکه باید به عصای دشمن تکیه کنیم.
وی در خصوص بر جام هم گفت: رهبری بارها به این امر تاکید کرده اند که طوری قرار داد تنظیم شود که دشمن سوء استفاده نکند و همچنین تفسیر به نفع خود نیز نداشته باشد، اگر آنان برجام را بر هم زنند آبروی بین المللی را نیز خواهند برد دیگر هیچ کس به تعهدات و قراردادهای بین المللی اعتماد نمی کند.
وی گفت: هم اکنون حتی نخبگان آمریکا نیز از سخنان ترامپ اظهار شرمندگی دارند، رئیس جمهوری به ترامپ که ملت ایران را تهدید کرد و مورد اهانت قرار داد، پاسخ های خوبی داد.
وی اظهار کرد: سخنان جاهلانه، ابلهانه و غیر واقع بینانه آمریکا بی پاسخ نمی ماند، یاوه گویی ها پاسخ داده می شود.
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه آمریکا در کشور های مختلف از جمله عراق و سوریه پول خرج کرد اما امروز می بیند دستش خالی است، جواب مردم خود را نمی تواند بدهد تا آنان را آرام کند دست به هر کاری می زند.
حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: همان طور که حضرت ابراهیم در وسط آتش قرار داشت اما در امنیت بود ، ایران اسلامی نیز در وسط آتش قرار گرفته اما در امنیت است.
وی با بیان اینکه حاجیان امسال حج خوبی داشتند افزود: اما متاسفانه سم پاشی ها بود که باعث شد عده ای فیش خود را بفروشند و نویت خود را از دست بدهند.
وی با بیان اینکه هم اکنون فضای شهر باید نشان از محرم باشد افزود: متاسفانه در سطح شهر بجنورد بی نظمی وجود دارد و بنرها و تبلیغات بی سر و سامان است، حساب و کتاب ندارند.
وی از نبود شهردار نیز انتقاد کرد و گفت: شهر شهردار ندارد شورای شهر در این خصوص بجنبد.
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه باید فضای شهر را عاشورایی کنیم افزود: شنیده شده با جایگاه هایی که از مردم پذیرایی می شود و آب می دهند برخورد می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به فضاهای مجازی اشاره ای کرد و افزود: متاسفانه در برخی کانال ها نسبت به برنامه ها و هزینه کردن در ایام محرم انتقاد شده است که چرا پول برای گریه کردن خرج می کنید، برای یتیمان هزینه کنید.
حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: مردم ایران برای تمامی حوزه ها هزینه می کنند به یتیمان و نیازمندان اطعام می دهند و در عین حال آیین های محرم را نیز گرامی می دارند.
وی گفت: در این شبکه ها چه اقداماتی انجام می دهند، می خواهند محرم را از ما بگیرند، اصل اسلام را نشانه گرفته انذ، هم اکنون باید هوشیار باشیم.
3007/ 6042/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.