بهروز نصیری روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت و سازهای بی رویه و تبدیل خانه های ویلایی به ساختمان های بلند مرتبه در بخش مرکزی دولت آباد و همچنین مهاجرت پذیری این منطقه از سایر شهرستان ها باعث شده با افزایش بیش از حد دانش آموزان روبرو شویم.
وی با بیان اینکه 70 درصد مدارس ناحیه یک شهرستان ری به صورت دوشیفته اداره می شوند افزود: سه مدرسه این ناحیه به صورت فوری احتیاج به تخریب و بازسازی دارند ولی به دلیل نداشتن فضایی آموزشی که بتواند جای این مدارس را در زمان ساخت ساختمان جدید بگیرد نمی توان به این مدارس دست زد.
نصیری ادامه داد: فضاهای آموزشی که نیاز به تخریب و بازسازی دارند و همچنین ساختمان مدارسی که سن بالایی دارند علاوه وجود خطرات متعدد به دانش آموزان هزینه نگهداری بالایی را نیز برای مدیر مدرسه ایجاد می کند.
وی اضافه کرد: تعداد کل واحدهای آموزشی ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان ری 140 باب می باشد که در حال حاضر پذیرای 38 هزار دانش آموز و 4 هزار و 200 کلاس اولی این منطقه در شهرها و روستاها هستند.
نصیری با بیان اینکه ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان ری داری 15 مدرسه غیر دولتی و چهار مدرسه هیت امنائی است اظهار داشت: به جز این مدارس سایر مدارس این ناحیه آموزشی در شهرستان ری به صورت دولتی اداره می شوند و والدین در زمان ثبت نام نباید مبلغی را به مدیران مدارس بدهند.
وی در ادامه با بیان اینکه 340 نفر از دانش آموزان ناحیه یک شهرستان ری در کنکور سال جاری توانستند رتبه زیر 3 هزار کسب کنند گفت: کیفیت آموزشی این ناحیه در اثر تلاش معلمان خدمتگزار بالا است به گونه ای که سال گذشته در المپیاد ریاضی سه رتبه بین المللی و در المپیاد مهارتی هشت رتبه کشوری داشته ایم.
نصیری در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه طرح هدایت تحصیلی دانش آموزان در ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان ری به خوبی اجرا شده است عنوان داشت: امسال 44 درصد دانش آموزان این ناحیه تحت هدایت این طرح قرار گرفته اند و در مراکز فنی و حرفه ای و کاردانش به ادامه تحصیل پرداخته اند.
وی به آمار پایین بیکاران دانش آموزانی که از مراکز کارو دانش و فنی و حرفه ای فارغ التحصیل شده اند نسبت به دانش آموزان و فارغ التحصیلان رشته های نظری در دانشگاه ها اشاره کرد و بیان داشت: امروز صاحبان صنایع و کارخانه ها به دنبال جذب افراد کارآمد و دارای مهارت هستند از این رو سیاست وزارت آموزش و پرورش بر آن است که تعداد زیادی از دانش آموزان را بر اساس علایق، سلایق و ریز نمراتشان به انواع رشته های مهارتی و فنی هدایت کند.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.