به گزارش ایرنا، از سال تحصیلی گذشته ، تعیین رشته از پایه دهم ، به پایه نهم دوره اول متوسطه تغییر کرد که بر اساس معدل دانش آموزان در پایه نهم و آزمون های رغبت سنجی ، رشته تحصیلی دانش آموزان در متوسطه دوره دوم تعیین می شد.
در دومین سال از اجرای این طرح ، فرم های هدایت تحصیلی به دانش آموزان قبولی خرداد تحویل داده شد ، فرم هایی که مشخص کننده تحصیل دانش آموزان در یکی از رشته های علوم نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش است.
هر چند که این فرم ها نیز مشکلاتی را برای دانش آموزان ایجاد کرده بود و آن ها را مجبور به ادامه تحصیل در رشته هایی که علاقه خاصی به آن ها نداشتند می کرد ولی همین فرم های ناقص نیز تکلیف آن ها را در ثبت نام سال تحصیلی پیش رو مشخص کرد و بسیاری از این دانش آموزان در مدارس متوسطه دوره دوم ثبت نام کردند.
برخی از دانش آموزان و اولیاء آن ها به فرم های هدایت تحصیلی که آن ها را ملزم به حضور در یک رشته خاص می کرد اعتراض کردند که به دلیل این اعتراضات ، مدیریت آموزش و پرورش قرچک اعلام کرد که دانش آموزان برای تغییر رشته باید به همراه دانش آموزان تجدیدی خرداد ، در دروسی خاص و در امتحانات شهریور حضور پیدا کنند و در صورت کسب نمره بالا نسبت به تغییر رشته اقدام کنند.
آموزش و پرورش بابت شرکت دانش آموزان در این امتحانات و بابت هر درس 12 هزار تومان از دانش آموزان دریافت کرد.
با اتمام این امتحانات و اعلام نتایج شهریور ماه و در حالی که تنها سه روز به آغاز سال تحصیلی ، بسیاری از دانش آموزانی که قصد تغییر رشته داشتند و دانش آموزان قبولی شهریور ، در بلاتکلیفی تعیین رشته به سر می برند و هنوز فرم های هدایت تحصیلی این دانش آموزان صادر نشده و این در حالی است که ظرفیت بسیاری از دبیرستان های دوره دوم تکمیل شده است.
با توجه به تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه ، درصورتی که فرم های هدایت تحصیلی دانش آموزان تا فردا به دست دانش آموزان نرسد ، این افراد نمی توانند اول مهر در مدارس حاضر شوند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : پیگیری برای صدور فرم های هدایت تحصیلی از سوی مسئولان آموزش و پرورش انجام شده که تا کنون به نتیجه ای ختم نشده است.
مهدی نیکبخت افزود : برخی از دانش آموزان به دلیل نمرات پائین دروس اصلی مجاز به تعیین رشته نشده اند که این افراد نیز باید تعیین تکلیف شوند.
وی تصریح کرد: تلاش می شود تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه 29 شهریور فرم های هدایت تحصیلی برای دانش آموزصادر شود تا آن ها نسبت به ثبت نام در مدارس شاخه نظری ، فنی و حرفه ای و کاردانش اقدام کنند.
بیش از 52 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس قرچک در سال تحصیلی جدید وارد مدرسه می شوند.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.