منصور گل محمدی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : طبق آخرین سرشماری وحوش منطقه کویر مرکزی ورامین ، حدود 500 رأس چهارپا شامل کل ، قوچ ، بز ، میش و جبیر در این منطقه زندگی می کنند که با توجه به گرمای شدید فصل تابستان در کویرو کمبود منابع آبی ، لازم است تا آب مورد نیاز حیوانات به صورت دستی به این مناطق ارسال شود.
وی افزود : درحال حاضر 3 آبشخور طبیعی با بهره گیری از آب چشمه بخشی از نیاز آبی حیات وحش منطقه را تأمین می کند و برای جبران کمبود آب موجود ، 2 آبشخور مصنوعی نیز در این منطقه احداث شده است.
وی بیان کرد: یکی از آبشخورهای طبیعی نیز در اواسط تابستان با کمبود آب مواجه می شود که این نیز به صورت مصنوعی به وسیله تانکرهای موجود تغذیه می شود.
گل محمدی بیان کرد: با توجه به نیاز حیات وحش و تبخیر آب در فصل گرمای سال ، به طور میانگین ماهانه یکصد هزار لیتر آب در مناطق زندگی حیات وحش کویر مرکزی ورامین توزیع می شود.
وی افزود: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری در بین وحوش ، تمامی آبشخورها به طور مستمر ضدعفونی و گندزدایی می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ورامین گفت: محیط بانان شهرستان ورامین به طور مستمر و به صورت شبانه روزی در منطقه حضور داشته و ضمن دیدار از مخازن آب و آبشخورها با هر گونه شکار غیر قانونی برخورد می کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.