اکبر طیبی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به پیگیری عملیاتی برنامه های تغییر الگوی کشت در شهرستان خدابنده اشاره کرد و افزود: ترویج کشت محصولات با نیاز آبی کمتر با برگزاری کلاس های آموزشی برای کشاورزان و تامین زیرساخت های مورد نیاز برای کشت این نوع محصولات در منطقه در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان قرار دارد.
وی پی گیری برای ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی در خدابنده را از اولویت های پیش رو جهاد کشاورزی در خدابنده برشمرد و ادامه داد: هم اکنون طرح کشت گل محمدی و زعفران در اراضی پایاب برخی از سدها در شهرستان در دست اجرا است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده از افزایش 150 درصدی سطح زمین های زیر کشت کلزا در این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: تهیه و تامین بذر و انواع کودهای مختص کلزا، ارائه تسهیلات بانکی به کلزاکاران، بیمه رایگان محصول کلزا و ارائه مشاوره های فنی به صورت تمام وقت از سوی کارشناسان به کشاورزان از جمله اقدامات حمایتی جهادکشاورزی برای توسعه کشت کلزا در خدابنده است.
کلزا یکی از گیاهان روغنی است که دانه آن حاوی 45-40 درصد روغن و 35-25 درصد پروتئین است.
روغن کلزا بدلیل ترکیب مناسب اسیدهای چرب غیر اشباع و درصد پایین اسیدهای چرب اشباع همانند زیتون جزء با کیفیت ترین روغن های خوراکی به شمار می رود.
بدلیل پروتئین موجود در کنجاله کلزا ، این محصول در تغذیه دام و طیور استفاده می شود.
7312/8068
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.