سیدشهاب الدین چاوشی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از 10 درصد از صندوق های سراسر کشور به تعداد 6 هزار 447 صندوق در استان تهران مستقر بوده و آرای مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ماه را جمع آوری می کند.
وی افزود: با بررسی های صورت گرفته تاکنون 70 درصد از مردم واجد شرایط کشور در این عرصه مهم سیاسی حضور خواهند داشت و ارزیابی های صورت گرفته حاکی از شور و شوق ایرانیان برای حضور در انتخابات است .
چاوشی افزود : انتخابات فرصت مغتنمی برای رقابت سازنده و مثبت در جامعه برای انتخاب رئیس جمهور که مسئولیت انجام کارهای بزرگ کشور را بر عهده دارد و نیز انتخاب اعضای شورای اسلامی که اداره شهرها و روستاها را بر عهده دارند محسوب می شود.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت : با توجه به شرایط منطقه خاور میانه و تنش هایی که دشمنان انقلاب اسلامی در صدد دامن زدن به آن هستند ، این انتخابات از درجه اهمیت زیادی برخوردار است ، اظهارات بعضی از مقامات نظامی یکی از کشورهای همسایه حاکی از این مهم است که آن ها امنیت ایران را نمی پسندند .
وی بیان کرد: همه افراد به عنوان ایرانیانی که زیر پرچم واحد جمهوری اسلامی زندگی می کنند وظیفه دارند در این رویداد مهم مشارکت گسترده داشته باشند .
وی تأکید کرد: افراد باید به گونه ای در عرصه انتخابات با یکدیگر رقابت کنند که این عرصه مهم به فضای همدلی جامعه تبدیل شود.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران تصریح کرد: 15 درصد از کل افراد واجد شرایط انتخابات در استان تهران حضور دارند که یقینا مردم استان تهران پرشورتر از گذشته در این مشارکت سیاسی حضور خواهند داشت.
چاوشی گفت: کلیه لوازم برگزاری انتخابات در استان تدارک دیده شده است، آمارهای تشکیل شعب و نیروها، از صد هزار نفر به 120 هزار نفر افزایش یافته و با فعالیت مستمر ستاد امنیت استان تهران و رصد لحظه به لحظه امور، آرامش خوبی در استان حاکم است.
وی بیان کرد: در 19 شهر استان تهران، انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی به صورت الکترونیک برگزار می شود، دستگاه های الکترونیک که از پیش تهیه شده در اختیار فرمانداری ها و هیأت ها اجرایی قرار گرفته و شهرها پس از برگزاری مانورهای مختلف؛ آماده برگزاری انتخابات شورا به صورت الکترونیک می باشند.
وی تصریح کرد: شاید به دلیل این که برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک تجربه اول است با مشکلاتی نیز همراه باشد ولی یقینا مردم با تحمل و صبر، با این سیستم که به سلامت و دقت در انتخابات منجر می شود به درستی کار می کنند.
چاوشی از مردم خواست تا از همان ساعات ابتدایی صبح باحضور در شعب ، آرای خود را به صندوق های بیاندازند تا در ساعات پایانی روز شاهد صفوف فشرده و ترافیک افراد نباشیم.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی روز 29 اردیبهشت امسال برگزار می شود.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.