به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سید شهاب الدین چاوشی در نشست هیات های بازرسی انتخابات استان تهران افزود: هرگونه خدشه به سلامت انتخابات می تواند بحث انگیز باشد و نگرانی های امنیتی را ایجاد کند.
وی اظهار کرد: هنر این است که با وجود تمایلات متفاوت بتوانیم فرصت همراهی توده مردم را فراهم کنیم به گونه ای که مردم اعتماد کرده و بدانند که همه مجریان و ناظران امین هستند.
چاوشی خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند سلامت و امنیت انتخابات بسیار مهم بوده و طبیعی است که برای ایجاد چنین شرایطی باید همه نیروهای دست اندرکار به ویژه ناظران شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی و بازرسان مشارکت داشته باشند.
وی رفتار مجموعه بازرسان و ناظران در انتخابات را تاثیرگذار و مهم برشمرد و گفت: باید مراقبت شود تا افراد در چارچوب وظایف قانونی حرکت کنند و مر قانون لحاظ شود. همه باید به قانون ملتزم باشند، چرا که اختلاف سلیقه ها می تواند منشا تنش شود.
معاون سیاسی استاندار تهران لازمه مشارکت حداکثری درانتخابات را تشویق توده های مردم و برچیدن نگرانی ها دانست و افزود:‌ شورای نگهبان نیز 6 رجل سیاسی را بر حسب وظایف قانونی خود برای انتخابات ریاست جمهوری تایید صلاحیت کرده و ما باید تلاش کنیم که حق و حقوق همه این کاندیدا ها به طور یکسان رعایت شود.
وی تاکید کرد: تلاش می کنیم دیدگاه ها و علایق شخصی خود را در کار انتخابات دخالت نداده و دقت کنیم که تخلفی در هیچ زمینه ای انجام نشود.
رییس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه جریان های فکری مختلفی در انتخابات حضور دارند گفت: این تنوع، حضور و مشارکت کمک می کند که نگرانی ما در انتخابات به حداقل برسد.
وی ادامه داد: انتظار ما از مسئولان انتخابات استان تهران این است که در هر جایگاهی افراد را از نقاط ضعف احتمالی آگاه کنند و قبل از اینکه دیگران به ما تذکر دهند و اشکالات کوچک را بزرگ نشان دهند از درون خودمان نظارت و بازرسی جدی داشته باشیم.
رییس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه آثار و نشانه های برگزاری انتخاباتی با شکوه و حداکثری از اکنون دیده می شود تصریح کرد: نباید در عرصه این رقابت ها اخلاق و اعتقادات جامعه در معرض پایمال شدن قرار گیرد.
وی افزود: آنچه که برای ما مهم است عظمت و سربلندی ایران است و همه ما در این هدف همدل و همراه بوده و تلاش می کنیم تا انتخاباتی در شان جمهوری اسلامی و تراز نظام اسلامی است برگزار شود.
به گفته چاوشی، انتخابات 94 یک کارنامه بسیار درخشانی برای دولت و وزارت کشور بود زیرا با وجود رقابت های شدید و رفتار های سیاسی نه چندان مطلوب در سطح گسترده با کیفیت بسیار مناسب برگزار شد به طوری که ما حتی در برخی از شهرستان ها و از جمله تهران یک شکایت هم نداشتیم.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا 29 اردیبهشت به صورت همزمان برگزار می شود.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9353**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.