به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، علیرضا رحیمی در نشست اعضای هیات های بازرسی انتخابات استان تهران با بیان اینکه نگاه ما به انتخابات یک نظارت موثر، کارآمد و مردم محور است افزود: هدف اصلی در انتخابات مشارکت حداکثری مردم و تأمین و تضمین سلامت انتخابات است.
وی با اشاره به اینکه برای اولین بار انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور همزمان برگزار می شود تصریح کرد: باید برای پاسداری از رای مردم در 2 انتخابات سرنوشت ساز همت کنیم.
به گفته رییس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان این تلاقی بازرسی ها آزمونی برای به نمایش گذاشتن کارآمدی در امر بازرسی است.
رحیمی با تأکید بر اینکه بازرسی یک بازوی مهم در تامین فرآیند سلامت انتخابات است خاطرنشان کرد: بازرسی حدود 6 هزار صندوق رای در استان و بیش از سه هزار و 500 صندوق در شهر تهران موجب می شود مردم چشم به فعالیت بازرسان بدوزند.
وی با بیان اینکه تلاش می شود تا حد ممکن از شبهه ها و شائبه ها پرهیز شود ادامه داد: از فرمانداران درخواست شده تا ناظرانی را که از طرف هیات های اجرایی به عنوان ناظر صندوق پیش بینی می شود در شوراهای اسلامی و شهرداری ها استفاده نشود تا از شائبه ی دخالت در امر انتخابات پرهیز شود.
رییس هیئت نظارت بر انتخابات استان تهران تصریح کرد: به همان نسبت که هیات های نظارت و اجرایی طبق قانون متعهد به رعایت بی طرفی کامل در امر انتخابات هستند لازم است بی طرفی در بازرسی هم رعایت شود.
وی با اشاره به اینکه باید از میراث جمهوری اسلامی و میراث شهدا پاسداری کنیم تأکید کرد: با وجود هجمه های حقوق بشری که در سطح دنیا علیه کشور وجود دارد، یکی از افتخارات جمهوری اسلامی این است که این وجه دموکراتیک و مردم سالاری را به بهترین شکل ممکن تأمین و به دنیا نشان داده شود.
دوزادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت به طور همزمان برگزار می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.