فرماندار شهرستان پیشوا امروز(چهارشنبه 8 مرداد ماه) اعلام کرد: وضعیت کرونا در این شهرستان نارنجی شده است.

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: وضعیت ابتلا به بیماری کرونا در پیشوا نارنجی شده و محدودیت‌های لازم در این خصوص اعمال می شود. 

به گزارش جماران، حسین عباسی عصر چهارشنبه 8 مرداد در نشست مقابله با کرونا بیان کرد: تغییر وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در شهر پیشوا از زرد به نارنجی نشان از تنزل مراقبت‌ها، عادی‌انگاری و عدم رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی است که برای بهبود این شرایط نیازمند همراهی مردم و مسئولان هستیم.

وی افزود: ضمن اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، با توجه به وضعیت منطقه تصمیمات شهرستانی نیز به منظور گذر از این شرایط اتخاذ و اجرا می شود. 

عباسی خاطرنشان کرد: در جلسات به دنبال هم اندیشی و اتخاذ تصمیمات مطلوب بوده و همه ادارات ملزم به اجرای مصوبات هستند.

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: در راستای مقابله با کرونا مدیران باید فعالانه و مسئولانه با وظایف و مسئولیت هایی که برای آنها تعریف می شود؛ برخورد کنند زیرا این ویروس با جان و سلامت مردم سر و کار دارد.

وی افزود: فعالیت استخر، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی و کافه‌ها و قهوه‌خانه ها در پیشوا تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

عباسی ادامه داد: اجتماعات محل مناسبی برای تکثیر کروناست و برای جلوگیری از شیوع و گسترش این ویروس باید از برگزاری هرگونه مراسم و اجتماعات پرهیز کرد. 

نماینده عالی دولت در شهرستان پیشوا گفت: استفاده از ماسک حداقل اقدامی است که شهروندان برای مقابله با کرونا می توانند انجام دهند؛ در دین مبین اسلام، حق الناس و تضییع حقوق دیگران به شدت نکوهیده شده است بنابراین در این شرایط هم از لحاظ انسانی و هم از لحاظ شرعی استفاده از ماسک یک وظیفه عمومی است.

فرماندار شهرستان پیشوا اظهار کرد:  اداره صمت، اتاق اصناف و شهرداری شرایط را برای برپایی مراکز توزیع ماسک با قیمت مصوب فراهم کنند تا هزینه مضاعفی به شهروندان تحمیل نگردد.

عباسی افزود:  با توجه به نزدیک شدن ایام محرم و برگزاری آیین‌های سوگواری سید و سالار شهیدان، با تقویت فرهنگ عاشورایی در فضای مجازی و همچنین اطلاع‌رسانی لازم به مسئولان تکایا، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی تلاش شود تا مردم بدون کوچکترین خسارت جانی، بیشترین بهره معنوی را از این ایام ببرند. 

وی گفت: کمیته‌ای متشکل از فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، اداره صمت، پلیس اماکن و شهرداری نسبت به بررسی نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و اماکن عمومی اقدام نماید تا با رصد لحظه ای شهرستان بتوان از این وضعیت فاصله گرفته و به سمت وضعیت سفید حرکت کرد.

فرماندار شهرستان پیشوا خاطرنشان کرد: ادارات موظف هستند تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند در غیر این صورت تخلف اداری محسوب شده و رئیس اداره به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری معرفی می گردد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.