دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس امروز(شنبه 4 مرداد ماه) از ابتلای 24 معتاد متجاهر شیراز به کرونا خبر داد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: با انجام تست کرونا از ۹۰۰ معتاد متجاهر شاهد ابتلای ۲۴ نفر معتاد به کرونا ویروس در شیراز هستیم.

به گزارش جماران، محمد رضا ابراهیمی افزود: در هفته‌های اخیر ۹۰۰ نفر از معتادان متجاهر و کارتن خواب از سطح شهر شیراز ساماندهی و در مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ ذیل ماده ۱۶، دوره درمان را سپری می‌کنند.

او اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ملی ستاد مقابله با کرونا، طرح ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن خواب بصورت مرحله‌ای و با رعایت اصول قرنطینه اولیه اجرا و دانشگاه علوم پزشکی شیراز از همه معتادان تست PCR گرفته است.

ابراهیمی افزود: بر خلاف شایعات و برخی باورهای غلط مبنی بر مصونیت معتادان به بیماری کووید ۱۹، متأسفانه تاکنون تست کرونا ۲۴ نفر از معتادان ساماندهی شده مثبت اعلام شده است.

او بر ضرورت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در محل نگهداری معتادان تاکید و خاطرنشان کرد: معتادان با تست کرونا مثبت ابتدا جهت انجام آزمایشات اولیه به بیمارستان علی اصغر (ع) شیراز منتقل و پس از بررسی توسط پزشک، در صورت نیاز بستری و در غیر این صورت به مرکز ماده ۱۶ کووید ۱۹ منتقل خواهند شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس ضمن تشکر از همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن خواب بیان کرد: ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن خواب در شرایط کنونی با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که امیدواریم بتوانیم با همکاری همه دستگاه‌های متولی با کمترین آسیب ممکن به پرسنل مراکز و نیروهای درگیر با موضوع طرح را با موفقیت اجرا کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.