معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز(سه شنبه 31 تیرماه) اعلام کرد: متأسفانه در 24 ساعت گذشته 16 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان فارس جان خود را از دست دادند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که ۱۰ درصد از کل موارد ابتلا به کرونا در کشور، مربوط به استان فارس است.

به گزارش جماران، عبدالرسول همتی در آخرین روز تیرماه با ارائه آماری به تشریح وضعیت استان فارس در موضوع کروناویروس پرداخت و گفت: اگر اهتمام عمومی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به پیشگیری از ابتلا به کروناویروس وجود داشته باشد، می‌توان با سرعت و قدرت زنجیره انتقال را قطع کرد.

همتی در عین حال با تاکید براینکه مهار کامل کروناویروس، هنوز در دسترس نیست، گفت: متاسفانه در استان فارس به تبع سایر نقاط کشور، طی یک ماه گذشته با تند شدن شیب صعودی شمار بیماران و البته فوت شدگان ناشی از بیماری کووید۱۹ مواجه بودیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تصریح اینکه آمارها نشان می‌دهد کروناویروس عفونی‌تر و تهاجمی‌تر از گذشته شده است، گفت: مردم باید با جدیت بیشتری مسائل و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ در استان فارس، ۱۹۸ هزار نفر تحت آزمایش قرار گرفتند که از این بین تا آخرین روز تیرماه، ۲۷ هزار و ۳۳۹ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

همتی ادامه داد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس جان خود را از دست دادند و آمار کل جان‌باختگان این بیماری در این استان به رقم ۳۶۶ نفر رسید.

او با بیان اینکه ۲۳ هزار و ۲۱۶ بیمار پس از بهبودی کامل از بیمارستان مرخص یا از قرنطینه خانگی خارج شده‌اند، گفت: ۱۱۷۹ بیمار هم اکنون در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند که ۹۰ نفر آنان در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند و حالشان وخیم گزارش شده است.

همتی با اشاره به آمار مقایسه ای بیماری کووید۱۹ در کشور و استان فارس گفت: در حالی که ۱۰ درصد از موارد ابتلای کشور شامل بیماران استان فارس می شود، خوشبختانه تنها ۲.۵ درصد موارد مرگ و میر کووید۱۹ کشور مربوط به فارس است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که پائین بودن شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کروناویروس در فارس، نشان‌دهنده تلاش خستگی ناپذیر و گسترده کادر درمانی در این استان است که از جان برای بهبود بیماران مایه گذاشته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.