رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی از قرمز شدن وضعیت شیوع ویروس کرونا در شش شهرستان استان خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی از قرمز شدن وضعیت شیوع ویروس کرونا در شش شهرستان استان خبر داد.

به گزارش جماران، جواد آقازاده با بیان اینکه آذربایجان غربی هم اکنون در وضعیت هشدار قرار دارد افزود: وضعیت شش شهرستان ارومیه، خوی، مهاباد، پیرانشهر، سردشت و میاندوآب همچنان در وضعیت قرمز به سر می‌برند و آمار مبتلایان به ویروس بالا است.

وی با اشاره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تا ۲۹ تیرماه امسال ۶۵۲ نفر مبتلا به بیماری سندرم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری است که از این تعداد ۳۲۸ نفر به طور قطع مبتلا به ویروس و ۳۲۴ نفر نیز مشکوک به بیماری کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از ۱۶۷ بستری بودن بیمار بدحال در بخش آی سی یو بیمارستان ‌های استان خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۵۲ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل بوده که جزو بیماران بدحال به شمار می‌روند.

آقازاده به ۱۱۴ بیمار جدید بستری شده طی ۲۴ ساعت گذشته در استان اشاره کرد و گفت: این آمار نسبت به روزهای روند کاهشی دارد که امیدواریم مردم مانند روزهای گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراهی لازم را داشته باشند و شاهد کاهش روزانه آمار مبتلایان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی از فوت ۹ نفر مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: تعداد بیماران کرونایی آذربایجان غربی که جان خود را از دست داده‌اند در مجموع به ۶۵۱ نفر رسیده است.

وی با اشاره به فوت ۵ نفر مشکوک به بیماری کرونا نیز طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۵ درصد مردم استان ماسک می‌زنند که اگر این میزان به ۸۰ درصد برسد می‌توان امیدوار به روند کاهش آمار مبتلایان بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.