رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز(شنبه 28 تیرماه) اعلام کرد: وضعیت کرونا کرمانشاه همچنان قرمز است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: آمار تعداد بستری شدگان ناشی از بیماری کرونا نسبت به هفته‌های گذشته رو به بهبود است اما همچنان در وضعیت قرمز قرار داریم.

به گزارش جماران، دکتر محمودرضا مرادی روز شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه توضیح داد: نوع تشخیص وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا بر اساس آمار بستری ها به نسبت جمعیت هر شهرستان محاسبه می شود.

وی افزود: آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان نسبت به هفته های گذشته روند کاهشی به خود گرفته اما این به معنی خارج شدن از وضعیت قرمز نیست.

او در ادامه گفت: اگر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، کمتر از یک نفر بستری شود وضعیت سفید، بین یک تا سه نفر وضعیت زرد و بیشتر از سه نفر وضعیت قرمز است.

مرادی افزود: اکنون در استان کرمانشاه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۳.۵ نفر بستری داریم و این یعنی هنوز وضعیت قرمز ادامه دارد و خروج از این وضعیت هم زمان بر خواهد بود، چرا که باید این وضعیت به مدت ۲ هفته ادامه داشته باشد و در طول این ۲ هفته تعداد بستری‌ها از سه نفر بیشتر نشود.

به گفته وی در بین شهرستانها در حال حاضر اسلام آبادغرب و سنقر و کلیایی بیشترین و کنگاور کمترین آمار مبتلایان را دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با تاکید بر برنامه‌ریزی برای رویارویی با مناسبات مرداد و شهریور، گفت: در این ۲ ماه برگزاری چندین آزمون سراسری و عزاداری‌های ماه محرم و صفر را در پیش داریم و مدارس و دانشگاه ها هم قرار است از ۱۵ شهریور ماه بازگشایی شوند و باید برای همه این موارد آماده باشیم.

مرادی افزود: پروتکل های بهداشتی لازم برای ایام عزاداری محرم و صفر و همچنین آزمون های سراسری تنظیم شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.