معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان امروز(شنبه 28 تیرماه) اعلام کرد: اغلب شهرهای این استان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر اغلب شهرهای این استان به ویژه شهر زنجان در وضعیت قرمز به سر می‌برند که ترسیم آینده این بیماری به طور کامل به رفتار مردم بستگی دارد.

به گزارش جماران، دکتر علیرضا آرمانی کیان افزود: در زمان حاضر اغلب شهرستان‌های استان به ویژه شهر زنجان در شرایط قرمز کورنایی قرار گرفته که توجه و حساسیت قشرهای مختلف به رعایت نکات بهداشتی بسیار ضروری است.

وی اضافه کرد: افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این استان نتیجه بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تعاملات اجتماعی افراد است و بروز همین مساله شمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این بیماری را به مراتب افزایش داده است.

این مسئول ادامه داد: طی روزهای گذشته زنجان بالاترین میزان بستری را ثبت کرد که بر این اساس آخرین آمار ارائه شده بستری روزانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در زنجان به پنج و نیم نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: هر چند طی هفته های گذشته، به دلیل افزایش شمار مبتلایان و بستری ها، رعایت مردم و به کارگیری پروتکل های بهداشتی به ویژه ماسک افزایش یافته اما وضعیت کنونی تحت کنترل است.

آرمانی کیان افزود: هم اکنون ۶۱۲ نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که بیشترین دلیل ابتلا نیز به حضور افراد در تجمعات همانند مراسم های عروسی و مجالس ترحیم باز می گردد. 

وی اضافه کرد: ظرفیت بستری ها در بیمارستان های این استان به لحاظ تعداد مرخصی ها و بستری شناور بوده که با روند فعلی می توان گفت تعادل برقرار است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان برای لازمه مدیریت بهتر بیمارستان ها را رفع کمبود نیروی انسانی لازم عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر این واحد دانشگاهی با کمبود پزشک، پرستار و اعضا دیگر تیم درمان مواجه بوده که رفع آن تا حد زیادی می تواند به خدمات رسانی بهینه کمک کند.

وی اظهار داشت: عموم مردم به این مهم توجه داشته باشند که ترسیم آینده بیماری کرونا به رفتار مردم بستگی دارد و در این میان هرچه دقیق‌تر و مسؤولیت پذیرتر در قبال پیشگیری از این بیماری ظاهر شویم، آینده بهتری در انتظارمان خواهد بود.

آرمانی کیان خاطرنشان کرد: تعداد تخت‌های بیمارستان‌های استان ۲ هزار تخت است که هم اکنون ظرفیت بیمارستان ولیعصر(عج) تکمیل شده و بقیه بیمارستان ها هم درحال تکمیل ظرفیت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.