رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان شرایط کرونا در بیمارستان های این استان را بحرانی اعلام کرد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: با توجه به افزایش حجم مراجعات بیماران سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته و موارد بستری در مراکز درمانی هم‌اکنون شرایط بحرانی در بیمارستان‌های استان حاکم شده است.

به گزارش جماران، دکتر اصغر جعفری روز پنجشنبه با اعلام اینکه شرایط بیمارستان های استان زنجان بحرانی است، گفت: در زمان حاضر مدافعان و جهادگران سخت کوش سلامت این استان روزهای بسیار سخت مدیریت میدانی را در پذیرش و درمان بیماران کرونایی سپری می کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون همه بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی استان در حال تکمیل شدن ظرفیت بستری بیماران کرونایی هستند و در این خصوص تریاژ، پذیرش و انتقال بیماران از بیمارستان ولیعصر (عج) به بیمارستان‌های شهر زنجان در حال انجام است.

این مسؤول ادامه داد: بر این اساس بسیج همه امکانات و تجهیزات پزشکی و کادر بهداشت و درمان استان برای مهار کرونا در این استان به کار گرفته شده و عزم و اراده جدی و تلاش بی‌وقفه و شبانه روزی متولیان سلامت و دست اندرکاران امر در تمامی بیمارستان های استان جلوگیری از فاجعه بزرگ انسانی است.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی پیشگام ارائه خدمات درمانی در انتقال بیماران مبتلا به کرونا بوده و بر این مبنا طبق قانون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتقال تمامی بیماران مبتلا از درب منازل و چه انتقال بین بیمارستانی بر عهده اورژانس ۱۱۵ است.

این مسؤول ادامه داد: در این نیز استان آمبولانس خاصی برای انتقال بیماران کرونا مشخص شده که شاغلان مجهز به وسایل حفاظت فردی هستند و بعد از انتقال بیمار وسیله گندزدایی و آماده برای انتقال بیمار بعدی می شود.

وی از هم استانی ها به ویژه شهروندان زنجانی خواست  کرد، با توجه به وضعیت بحرانی کرونا در این استان از تجمعات اجتناب کرده و هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: بر این مبنا عموم مردم به ویژه صنوف بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا شمار مبتلایان افزایش نیابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.