مثلث دورهمی، عروسی و ختم، عوامل فزاینده در ابتلا به کرونا در فارس هستند.

استان فارس در اسفند سال گذشته و فروردین و اردیبهشت امسال با شرایطی نسبتا مناسب در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و با اقدامات بهنگام در تعطیلی سامانه‌های حمل و نقل قطار شهری و اتوبوس و تعطیلی اصناف و مشاغل مراحل حاد ابتلا به کرونا را پشت سر گذاشت ، اما از ابتدای خرداد ماه تا کنون مراسم دورهمی‌ها ، عروسی‌ها و ختم‌ها این استان را به روزهای پر تلاطم افزایش شمار مبتلایان به کرونا بازگرداند.

به گزارش جماران، مهرزاد لطفی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا با تاکید بر رعایت فاصله اجتماعی، از افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا در هفته گذشته در فارس خبر داد گفت: دورهمی های خانوادگی، مراسم عروسی و ختم، بیشترین علت افزایش ابتلا به کرونا در استان فارس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به نشست های  ستاد ملی کرونا و ستاد استانی مقابله با کرونا، بر استفاده از ماسک در مکان های عمومی از سوی مردم تاکید کرد.

وی با اشاره به تامین ماسک در استان از سوی مسوولان مرتبط نظیر سازمان «صمت»، افزود: باید برای رعایت اصول بهداشتی، ماسک به تعداد کافی در دسترس مردم قرارگیرد تا بتوان با مقابله و قطع زنجیره انتقال این بیماری، این بحران را مدیریت کرد.

  لطفی اضافه کرد: با توجه به شرایط بحرانی کرونا   در استان فارس ، لازم است برای حفظ سلامتی خود و عزیزانمان، هشدارها را جدی بگیریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزاری دورهمی های خانوادگی و مراسم های عروسی و ختم را مهم ترین علت شیوع کرونا در شهرستان های استان فارس عنوان کرد و از مردم خواست تا از برگزاری اینگونه برنامه ها پرهیز کنند.

وی ضمن اعلام انجام هزار و ۶۳۷ مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی تولید ماسک در مراکز تولیدی استان و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کرونا  پرداخت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.