سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال امروز(یکشنبه 29 تیرماه) از نارنجی شدن وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان خبر داد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال گفت: با افزایش میزان افراد مبتلا به ویروس کرونا ، وضعیت خلخال از لحاظ ابتلا به این بیماری نارنجی شد.

به گزارش جماران، دکتر سجاد رحیمی افزود: علاوه بر افزایش قابل توجه مبتلایان به بیماری کرونا در روزهای اخیر در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر از هموطنان خلخالی در اثر ویروس کرونا جان باختند که با احتساب فوت‌شدگان قبلی مجموع جان‌باختگان از این ویروس در خلخال به ۱۵ نفر افزایش یافت.

وی اظهارداشت: یکی از فوت‌شده‌های دیروز اهل روستای اسکستان بخش شاهرود و یک نفر نیز از اهالی روستای بفراجرد از توابع بخش مرکزی خلخال است.

سرپرست علوم پزشکی خلخال گفت: سن فوت‌شدگان نشان می‌دهد که این بیماری فقط افراد سالخورده و یا دارای بیماری زمینه‌ای را درگیر نمی‌کند بلکه کرونا ویروس همه افراد جامعه را  اعم از کودک، نوجوان، جوان، میانسال و پیر را مبتلا می‌کند.

وی با اظهار تاسف از وضعیت روستاها و بی‌توجهی مردم در شرکت در مراسم عروسی و ترحیم بیان کرد: حضور میهمانان از سایر استان‌ها و ناقل بودن آنها موجب افزایش سرعت سرایت و انتقال ویروس کرونا از مناطق مرکزی کشور به شمال‌غرب شده و در چنین شرایط بحرانی و بد مردم همچنان به سهل‌انگاری  و بی‌توجهی به موارد پیشگیرانه از کرونا و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ادامه می‌دهند.

دکتر ‌رحیمی با بیان اینکه آمار بستری‌شدگان در بیمارستان خلخال به بالاترین حد خود از زمان شیوع آن در این شهرستان رسیده است، گفت: هم‌اکنون  ۱۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام (ره) خلخال بستری هستند.

او افزود: ظرفیت پذیرش بیماران مشکوک به کرونا تکمیل شده و این شهر نیازمند توجه مسوولان برای مبارزه همه‌جانبه با این ویروس است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.