سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل امروز(یکشنبه 29 تیرماه) از شناسایی 70 بیمار مبتلا به کرونا در استان اردبیل خبر داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از ۷۰ مورد بستری جدید به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان اردبیل خبر داد و گفت: در حال حاضر تمامی شهرهای بزرگ استان به جز گرمی در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

به گزارش جماران، دکتر شهرام حبیب زاده عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ مورد بستری جدید به علت ابتلاء به ویروس کرونا در استان اردبیل گزارش شده که از این تعداد ۴۲ نفر از اردبیل، ۱۱ نفر پارس آباد، ۱۳ نفر مشگین شهر، یک نفر گرمی و ۳ نفر نیز از خلخال است.

وی با اشاره به این‌که تعداد کل بستری‌های مبتلا به کرونا در استان اردبیل ۳۱۹ نفر است، افزود: از این تعداد ۵۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و ۵۸ مورد ترخیص و ۸ مورد فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان ثبت شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اذعان کرد: در حال حاضر تمامی شهرهای بزرگ استان به جز گرمی در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند که این عامل بار مضاعفی را به کادر درمان استان وارد کرده که در این خصوص از مردم درخواست داریم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی در کاهش تعداد بستری‌ها و مبتلایان به بیماری کرونا یاریگر کادر درمان باشند.

دکتر حبیب زاده از اختصاص مجدد بیمارستان سبلان تأمین اجتماعی استان به بیماران مبتلا به کرونا خبر داد گفت: به دلیل افزایش مبتلایان و تکمیل ظرفیت بیمارستان امام خمینی، در آی سی یو بیمارستان امام رضا نیز مجبور به بستری بیماران شده بودیم که با اضافه شدن بیمارستان سبلان در حال حاضر سه بیمارستان در راستای درمان و پذیرش مبتلایان به کرونا در اردبیل فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.