استاندار کرمان امروز(شنبه 4 مرداد ماه) اعلام کرد: از هر 100 هزار کرمانی 11.5 نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست می دهند.

استاندار کرمان گفت: در استان کرمان از هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۱.۵ مورد بر اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست می‌دهند که این رقم در متوسط کشوری جای نگرانی دارد.

به گزارش جماران، محمد جواد فدایی ظهر شنبه جلسه ستاد مقابله با کرونا استان کرمان بیان داشت: در حال حاضر کشور در شرایطی است که برخی از استان‌ها پیک کرونا را پشت سر گذاشته و برخی دیگر در حالت ثبات قرار دارند. استان کرمان در مرحله ثبات بیماری قرار گرفته و این در حالی است که در برخی از استان‌ها پیک بیماری تازه شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ منطقه‌ای در استان کرمان وضعیت سفید ندارد، افزود: طی هشت روز گذشته وضعیت ابتلاء در استان کرمان ثابت بوده و امیدواریم که با اقدامات انجام شده تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کووید ۱۹ کاهش یابد.

استاندار کرمان گفت: در استان کرمان از هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۱.۵ فرد بر اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست می‌دهند که این رقم در مقایسه با متوسط کشوری (تقریباً ۱۸.۵) جای نگرانی دارد ضمن اینکه باید سعی کنیم تا بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت جدی داشته باشیم و با قاطعیت با تخلفات برخورد کنیم.

فدایی تصریح کرد: در رابطه با این بیماری باید به صورت بلندمدت برنامه‌ریزی داشته باشیم و تا موقعی که واکسن آن در دسترس همگان قرار گیرد همه باید با این بیماری مقابله کنیم که نیاز به روحیه بالا و همکاری مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نزدیک شدن ماه عزاداری محرم و صفر اشاره کرد و یادآور شد: ماه محرم و صفر را باید به گونه‌ای برگزار کنیم که هم به عزاداری برسیم و هم سلامت خود را حفظ کنیم. بهتر است در این راستا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تعداد افراد کمتر مراسم عزاداری برگزار شود همچنین مردم حتی المقدور نذورات خود را به صورت نقدی ارائه دهند و اگر نذوراتشان به صورت غذای آماده است در بسته بندی‌های کاملاً بهداشتی توزیع شود.

استاندار کرمان در خصوص مراسم دعای عرفه هم گفت: بهتر است این مراسم در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی برگزارشود ضمن اینکه همه شرکت کنندگان باید ماسک داشته باشند.

وی ابراز داشت: برگزاری کنکور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان مقرر برگزار خواهد شد اما به احتمال زیاد تعداد روزهای برگزاری کنکور امسال افزایش خواهد داشت.

استاندار کرمان به تجمع دست فروشان و جمعه بازار در سطح شهر کرمان اشاره کرد و گفت: با هر گونه تجمعی بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا برخورد خواهد شد ضمن اینکه در برخی از ادارات با تجمع کارمندان و ارباب رجوع رو به رو هستیم که ناظران در آن اداره‌ها باید با آن برخورد کنند.

وی با اشاره به راه اندازی گشت ویژه در سطح استان ابراز داشت: حضور قاضی در گشت‌های ویژه الزامی است همچنین تالارها باید ضوابط بهداشتی را رعایت کنند.

فدایی گفت: سازمان صمت باید بر قیمت ماسک نظارت جدی داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.