به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محسن فتاحی در نشست با فعالان پخش محصولات فرهنگی‌ هنری در فضای مجازی و فعالان صنفی این حوزه اظهارداشت: در شرایط شیوع بیماری کرونا که امکان برگزاری مراسم و همایش‌ها وجود ندارد، شهرداری تلاش دارد زمینه همکاری و همگرایی بین بخش‌های مختلف تولید و توزیع محصولات فرهنگی و هنری را در راستای رونق اقتصاد فرهنگ و هنر فراهم کند.

وی با اشاره به شرایط خاص پیش آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن بر فضای کسب و کار گفت: اداره کل فرهنگی شهرداری تهران در راستای وظایف خود در این حوزه، نقش تسهیلگری و آمادهسازی بسترهای راهاندازی پویش رونق اقتصاد فرهنگ و هنر را دارد.

فتاحی افزود: پویش‌ رونق اقتصاد فرهنگ و هنر که در بستر فضای مجازی، رونق‌بخش عرضه و تقاضای محصولات فرهنگی و هنری است با هدف رونق کسب و کارهای فرهنگی و هنری و فراهم کردن امکان دسترسی آسان آحاد شهروندان به این محصولات، عملیاتی خواهد شد.

به گفته وی، در همین راستا شهرداری تهران در نظر دارد ضمن کمک به ایجاد بستر مناسب و استاندارد در فضای مجازی، امکان حضور تولیدکنندگان این حوزه را برای عرضه محصولات و خدمات فرهنگی، تسهیل در تامین محصولات فرهنگی مورد نیاز شهروندان در این ایام فراهم کند.

سرپرست اداره کل فرهنگی شهرداری تهران افزود: گسترش چرخه عرضه و فروش محصولات و خدمات فرهنگی و هنری با حداکثر تخفیف(تا ۷۰ درصد بر اساس شرایط کسب و کار و اقتصاد هر یک از صنوف) و امکان دستیابی آسان مصرف‌کنندگان به خدمات و محصولات فرهنگی از دیگر اقدامات این نهاد است.

فتاحی ابراز امیدواری کرد که با همگرایی تولیدکنندگان آثار فرهنگی و هنری و بخش‌های دولتی و عمومی و نیز فعالان پخش کالاها در فضای مجازی، این پویش همزمان با عید سعید فطر راه‌اندازی شود.

همچنین محمود آموزگار رئیس سابق اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران با اشاره به سود محدود و حداقلی ناشی از عرضه کتاب توسط کتاب‌فروشان، اجرای طرح‌های فصلی را برای دستیابی به اهداف عنوان شده مناسب دانست و بر ضرورت برنامه‌ریزی و ترویج فرهنگ و سنت شایسته تهیه کتاب از کتاب فروشی‌ها برای حمایت از مشاغل و کارکنان این حوزه تاکید کرد.

در ادامه نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب نیز با بیان اجرای مناسب طرح فصلی کتاب (۳۲ فروش هزار عنوان کتاب) خواستار تداوم اجرای چنین طرح‌هایی با مشارکت شهرداری شد و آمادگی این مجموعه را برای همکاری در این زمینه اعلام کرد.

در این نشست که با حضور مدیران عامل شهر کتاب آنلاین، دیجی کالا، فیدیبو، سینماتیکت، شبکه تلویزیونی تیوا، فیلم نت، بیپ‌تونز و همچنین مدیران اپلیکیشن‌های نوار، طاقچه، واوخوان و پیام‌رسان سروش پلاس، نمایندگانی از انجمن موسیقی ایران، انجمن خوشنویسان ایران، اتحادیه ناشران و کتابفروشان، اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه کتاب ایران و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد، حاضران ضمن استقبال از طرح شهرداری تهران و بیان پیشنهادات، آمادگی خود را برای همکاری اعلام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.