محمدحسین اسماعیلی روز دوشنبه با اعلام این مطلب افزود: سامانه تحفه در راستای اجرای مفاد تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان برنامه و بودجه به منظور اجرایی شدن برنامه تولید اشتغال فرهنگ و هنر و اعطای تسهیلات حمایتی به طرح‌های اشتغالزایی و برنامه‌ریزی اشتغال شهری از منابع بانک‌های عامل منتخب طراحی و پیاده سازی شده است.

وی با بیان اینکه کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای شامل کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و بخش‌های خصوصی و تعاونی می‌شود، یادآورشد: متقاضیان می توانند تقاضای دریافت تسهیلات بانکی را برای ایجاد و تثبیت فرصت‌های شغلی در قالب سه رسته کسب و کار منتخب از جمله رسانه ای و تولید محتوای دیجیتال، فرهنگی و هنری در این سامانه به ثبت برسانند.

اسماعیلی با بیان اینکه سامانه تسهیلات حمایتی فرهنگ و هنر در آذر ماه ۹۸ با حضور معاون وزیر رونمایی شد، افزود: با رونمایی از این سامانه باب جدیدی از کسب و کارهای فرهنگی به منظور پویایی بیشتر هنرمندان در کشور گشوده می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزون با تاکید بر اینکه حمایت از کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای در بستر سامانه تسهیلات حمایتی باعنوان تحفه می تواند فرصت های مناسبی را در اختیار هنرمندان و صاحبان مشاغل فرهنگی و هنری قرار دهد، گفت: کسب و کارهای حوزه فرهنگ و هنر که نیاز به کمک های مالی دارند می‌توانند از این تسهیلات استفاده نمایند و امکانات ویژه‌ای در اختیار بگیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بانک آینده به عنوان بانک عامل حضور دارد، افزود: به گفته معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رایزنی با سایر بانک‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای ثبت‌نام هنرمندان در این سامانه وجود ندارد، یادآورشد: هر هنرمندی که درخواست تسهیلات دارد حتما باید مجوز های لازم را از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار داشت: در این سامانه که با همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کار و حمایتهای بانک آینده شکل گرفته، صاحبان مشاغل فرهنگی و هنری می توانند ضمن دریافت تسهیلات حمایتی و بانکی، به فعالیت‌های تخصصی خود رونق داده و آنها را در همین سامانه نیز به فروش بگذارند.

به گفته وی فعالان عرصه های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه اینترنتی https://tohfeh.farhang.gov.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.