ابراهیم شریفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تمام فعالیت‌های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی از اسفند ماه و طی سه اطلاعیه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مرور تعطیل شدند و در حال حاضر نیز این تعطیلی‌ها کم و بیش ادامه دارد.

وی،به خسارت مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا در بخش‌های مختلف فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: در حوزه رسانه نیز این آسیب‌ها بسیار بوده است.

شریفی، با بیان اینکه متأسفانه بیشتر فعالان این حوزه از اقشار متوسط جامعه هستند، گفت: تعطیلی چند ماهه فعالیت‌های این حوزه‌ها، سبب شده تا صاحبان کسب و کارها فرهنگی و برخی از فعالان حوزه رسانه‌ای دچار خسارت‌های فراوان مالی و تنگناهای اقتصادی شوند.

شریفی با تأکید بر تحمیل خسارت به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در پی تعطیلی فعالیت‌ها در ایام کرونایی، گفت: وزارتخانه پیگیر برآورد میزان خسارت‌ها به این حوزه است تا بتواند بر حسب امکانات و توانایی، بخشی از ضرر و زیان‌ها را جبران کند.

وی در ادامه به اطلاعیه دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فراخوان صاحبان کسب و کارهای فرهنگی و هنری و رسانه‌ای آسیب‌دیده از کرونا برای ثبت اطلاعات خود اشاره و تصریح کرد: با توجه به پایان مهلت ۲ روزه ثبت اطلاعات فعالان هنری، به مدت دو روز مهلت داده شد تا  صاحبان کسب و کارهای فرهنگی و رسانه‌ای بتوانند با مراجعه به  سامانه https://corona.samandehi.ir/homepage.aspx اطلاعات خود را ثبت کنند.

به گزارش ایرنا، مهلت ثبت‌نام تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه جاری اعلام شده بود که بنا به درخواست فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این فرصت را تمدید کرده است.

گسترش و شیوع بیماری کرونا از اسفندماه ۹۸ تا پایان فروردین ۹۹ در مجموع ۶۰ میلیارد ریال  به حوزه فرهنگ و هنر استان خسارت وارد کرد.

شیوع کرونا به ۲ هزار و۸۵۰ نفر بخش فرهنگ و هنر استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم خسارت وارد کرده است.

این تعداد در سه حوزه هنری، فرهنگی، رسانه و تولید محتوای دیجیتال در استان مشغول به فعالیت بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.