وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که از روز گذشته وارد خوزستان شده بود، ساعتی پیش در خرمشهر با جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه منطقه آزاد اروند دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرمشهر، سید عباس صالحی در این نشست که در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: همه ما حتی افرادی که به معنای واقعی آبادانی و خرمشهری نیستیم احساس میکنیم بخشی از وجودمون در این دو شهر است.

وی افزود: نکاتی که همه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در خصوص آن ها صحبت کردند نکات خوبی بود. اگر فرصت بود که افراد بیشتری صحبت می‌کردند، حتما برای من موضوعات بیشتری کشف می‌شد و به آن می‌رسیدم. متاسفانه جلساتی از این قبیل با محدودیت زمان مواجه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آبادان و خرمشهر نماد های ایران هستند و با ظرفیت‌ های فرهنگی و هنری اینجا از دهه ۵۰ آشنا بودم و هنوز استعداد های بالایی وجود دارند.

صالحی گفت: هنرمندان این منطقه از نظر دیپلماسی هنری تاثیرگذاری بالایی دارند. هر دو شهر می‌توانند دریچه‌ای برای صادرات فرهنگی ما داشته باشند. منطقه آزاد بدون عنصر فرهنگی منطقه آزاد نخواهد شد و توسعه اروند بدون توجه به متن فرهنگ و هنر میسر نیست.

وی افزود: مسائل مطرح شده در این جلسه نشان می‌دهد؛ باید تلاش شود تا مشکلات کاهش پیدا کنند. به تناسب این سفرها ما باید به یک نقشه راه برسیم و بر همین اساس تفاهمنامه‌ هایی با استانداری‌ها منعقد شده است و با گفت‌ و گویی که با مدیر عامل منطقه آزاد اروند خواهیم داشت، نقشه‌ ۳ ساله مشخص می‌شود.

صالحی ادامه داد: اهالی فرهنگ و هنر با عشق وارد این عرصه شده‌اند و سوختن اعتمادها مانع فعالیت آن ها می‌شود. تصمیم‌ها را در فرآیند و پس از تصمیم نباید مخفی نگه داریم. در موضوع بیمه هنرمندان، سال گذشته ۱۶ هزار مورد داشتیم و به ۳۲ هزار افزایش خواهد یافت. در این خصوص اگر تخلفی صورت گرفته باشد که مستند باشد و قابلیت ارجاع داشته باشد و اگر دوستان نکاتی داشتند باشند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حتما رسیدگی می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ارتباط با تسهیلات مالی، فضای دو شهرستان پوشش داده می‌شود و این تفاهمنامه پیگیری خواهد شد. برای جشنواره فتح خرمشهر حتما تلاش می‌کنیم حضورمان در این فضاها جدی‌تر شود. همچنین حوزه رسانه‌ های آبادان و خرمشهر برای ما بسیار مهم است و در مباحث مشترک دنبال خواهد شد، ضمن اینکه رویداد هایی که می‌تواند صورت بگیرد حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.