هادی تمهیدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون، ۲۵ نفر از اتباع افغانستانی مقیم در پاکدشت که به این بیماری مبتلا شده‌اند، در دو بیمارستان زعیم و شهدا ی پاکدشت بستری شده و به صورت رایگان مداوا شدند.
وی به تعداد احتمالی فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا در این شهرستان اشاره‌ای نکرد.
وی با اشاره به اجرای طرح ملی غربالگری ویروس کرونا در شهرستان پاکدشت گفت: از زمان اجرای این طرح تا کنون، ۳۱۹ هزار و ۴۴۰ نفر از شهروندان پاکدشتی در طرح غربالگری شرکت کرده و اطلاعات مربوط به احتمال ابتلای آنان به ویروس کرونا در سامانه سلامت ثبت شده است.
تمهیدی افزود: از مجموع کل افراد غربالگری شده، ۶۷ هزار نفر مربوط به اتباع ساکن در شهرستان است.
وی گفت: با احتساب افرادی که تا کنون طرح ملی غربالگری شرکت کرده‌اند، ۹۶ درصد از مردم پاکدشت در این طرح شرکت کرده‌اند.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان پاکدشت به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: با تشکیل ستاد کرونا پاکدشت، تمامی مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و دستورالعمل‌های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در این شهرستان از جمله ممانعت از ورود خودروهای پلاک شهرستان ازپلیس‌راه شریف‌آباد، تعطیلی واحدهای غیرضروری و گندزدایی معابر و اماکن عمومی اجرا شده است.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
به گفته کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.
به گفته وی تا کنون ۴۱۹۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۳۹۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.