حسین عباسی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف کنترل و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در این شهرستان با جدیت اجرا شده با اتمام تعطیلات نوروز به پایان نرسیده و همچنان با دستورالعمل ستاد ملی مدیریت کرونا، تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین راهکار اجرای موفق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در این است که مردم از میزان تماس و ارتباط خود با افراد دیگر بکاهند تا خطرهای ابتلا به ویروس کاهش یابد.

فرماندار پیشوا تصریح کرد: از مردم درخواست می‌شود تا از ترددهای غیرضروری پرهیز کرده و رویکرد اصلی کنترل این بیماری که همان در خانه ماندن است را برای شکست کرونا همچنان رعایت کنند همچنان که در روز طبعیت در خانه ماندند تا نگرانی مسئولان در انتقال ویروس کرونا برطرف شود.

عباسی اظهار کرد: در کنار اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، عملیات ضدعفونی و گندزدایی محلات و معابر، اماکن عمومی، خصوصی و دولتی، ایستگاه‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی و فروشگاه‌های مجاز به فعالیت، همه روزه در حال انجام است.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اصناف و مشاغل برای فعالیت به سه گروه شامل فروشگاه‌های تامین مایحتاج مردم، نانوایی‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، داروخانه‌ها، فروشگاه‌های عرضه مرغ و گوشت، میوه فروشی‌ها و جایگاه‌های سوخت است که باید همه روزه فعال باشند.

وی افزود: گروه دوم شامل مشاغل دفاتر پیشخوان، دفاتر ثبت اسناد رسمی و پلیس+۱۰  که به‌صورت معدود و محدود با رعایت مسائل بهداشتی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

فرماندار پیشوا تأکید کرد: گروه سوم شامل مراکز خرید، آموزشگاه‌ها، سالن‌ها و تالارهای پذیرایی، مراکز تجمع، فروشگاه‌های کیف، کفش، فرش، مبلمان، باشگاه‌ و مراکز ورزشی، استخر، بازارهای روز و... می‌باشند که باید تا اطلاع ثانوی تعطیل باشند و هر گونه آغاز فعالیت آنان از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا اعلام می‌شود.

وی گفت: از روحانیون، اصحاب فرهنگ و ادب، خبرنگاران، ورزشکاران و چهره‌های اثرگذار شهرستان درخواست می‌شود تا در این برهه به مردم یاری رسانده و ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا را در راستای آگاهی‌بخشی به مردم یاری کنند.

عباسی افزود: از مردم نیز درخواست می‌شود تا همچنان همراهی لازم را جهت اجرای موفق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی داشته باشند تا بتوانیم هرچه سریعتر به  این بیماری غلبه کنیم.

وی اظها رکرد: همچنان درب امامزادگان مطهر از جمله امامزاده جعفر(ع) برادر بلافصل امام رضا(ع) بازار قدیمی شهرستان و دیگر اماکن عمومی شهرستان تعطیل است تا خطر انتقال این ویروس به حداقل رسد.

شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکنون ۵۵ هزار و۷۴۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۱۹ هزار و ۷۳۶ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌ و  ۳ هزار و ۴۵۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.