دکتر محمدرضا صائینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از اقدامات موثر و ارزشمند در این استان انجام آزمایش سرپایی برای افراد دارای علایم مشکوک به بیماری کرونا بوده که برای تمام افراد فراهم شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس، افرادی که فکر می کنند علایم مشکوک به بیماری دارند می توانند به سامانه سلامت مراجعه کرده و موارد مطرح شده را علامت بزنند، که پس از این اقدام، مراقبان سلامت وضعیت فرد را مورد پیگیری قرار می دهند.

این مسؤول ادامه داد: افراد دارای علائم مشکوک می توانند علاوه بر سامانه یاد شده به نزدیکترین مرکز جامع سلامت مراجعه کنند و توسط پزشک مستقر ویزیت شوند که در صورت نیاز اقدامات لازم توصیه می شود.

وی اظهار داشت: در صورت علائم جدی بیماری در فرد وی، به مراکز ۱۶ ساعته که در زنجان سه مرکز ۱۶ ساعته فعال شماره ۹،۱۴ و ۸ از ۸ صبح تا ۱۲ شب خدمات ارائه می کنند، ار جاع داده می شوند.

صائینی افزود: در صورت تایید پزشک در مراکز ۱۶ ساعته فرد برای آزمایش سرپایی آماده می شود که در کل کشور این آزمایش فقط در موارد بستری انجام می گیرد و این کار مهم در استان زنجان فراهم شده است.

وی اظهار داشت: بیماران دیابتی و فشار خون به دلیل افت سیستم ایمنی و از طرفی سالمندان نیز بیش از همه در برابر بیماری کرونا آسیب پذیرتر هستند که در آنها بیماری عوارض بیشتری دارد و اقدامات پیشگیرانه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم  پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: کرونا جزء بیماری های مشترک بین انسان و حیوان است و هیچ گونه مستندی دال بر اینکه بیماری از طریق گوسفند و یا انواع دام منتقل می شود اعلام نشده، اما باید احتیاط کرد چون ویروس ناشناخته است.

 بر اساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا ظهر ۱۴ فروردین ۵۰ هزار و ۴۶۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با مرگ ۱۲۴ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل جانباختگان کرونا در کشور به ۳۱۶۰ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از ظهر ۱۳ تا ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۸۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۵۰ هزار و ۴۶۸ مورد رسید و تاکنون ۱۶ هزار و ۷۱۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند ادامه دارد.

وی  این مطلب را هم گفت که ۳۹۵۶ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین مشارکت در طرح غربالگری کرونا در کشور به ۶۹ میلیون نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.